Toyota Crown Sport е японското Ferrari Purosangue

Обещава „Fun to Drive”, но с хибридно и плъг-ин хибридно задвижване на цена от $40 000

Пламен Георгиев,
Toyota Crown Sport

Toyota

Toyota Crown Sport направи пазарния си дебют в Япония, присъединявайки се към разрастващата се гама от електрифицирани модели под марката Crown.

Този SUV е серийното отражение на спортния дизайн на концепта, показан миналата година. Клиентите ще могат да избират между самозареждаща се и плъг-ин хибридна версии.

Нашето внимание е насочена към него, защото Crown Sport, според нашето скромно мнение, е най-красивият модел в гамата на Toyota (Supra си е в отделна категория). И приликите с Ferrari Purosangue са наистина откроими: дългият силует и особено формата на тънките фарове, както и ръбовете в предния капак, са причината да направим подобно сравнение още в заглавието. Не можем да обвиним Toyota в копиране специално на фаровете, тъй като те вече бяха разгърнати в гамата на Crown, както и в последните Prius и гамата електромобили bZ. Но пък кой би се срамувал и крил прилики с Ferrari?

Toyota

Иначе профилът на Crown Sport се характеризира с издължена и ниска линия на покрива. Няма как да пропуснем и 21-инчовите джанти, нещо, което е рядко срещано в гамата на Toyota. Задната част е не по-малко спортно оформена с хоризонталните LED фарове, тясното и силно наклонено задно стъкло, плюс вертикалните нарези в задната броя.

Crown Sport е дълъг 4720 мм, широк е 1880 мм, висок 1565 мм. Това го прави 260 мм по-къс, 40 мм по-широк и 25 мм по-висок от Crown Crossover.

Toyota

Моделът се предлага с шест екстериорни цвята и пет двуцветни изпълнения. Новата комбинация от цветове и материи в интериора е от пясъчно кафяво и черно. Ако арматурното табло с 12,3-инчов централен дисплей ви изглежда познат, то е защото той е копие на този в Crown Crossover.

В Crown Sport инженерите са внедрили т. нар. “sound-regulating ceiling”, което помага за обезшумяване на интериора. Автомобилът е оборудван с последното поколение Toyota Safety Sense, включително функции като Proactive Driving Assist и Toyota Teammate Advanced Drive асистирано шофиране в задръстване.

Toyota

Toyota Crown Sport ще се предлага с две опции за задвижване. Първата е ясно, самозареждащ се хибрид с 2,5-литров E-Four Parallel Hybrid System от Crown Crossover. Комбинираната й мощност е 234 к.с., задвижващи четирите колела чрез електрическа система 4WD. Що касае плъг-ин хибрида, Toyota не разкри данни за мощност и пробег, но казва, че ще го оборудва с голяма като капацитет литиево-йонна батерия.

Иначе моделът е изграден на платформата TNGA. За да подобри управляемостта и стабилността на Crown Sport, автомобилът е оборудван със система Dynamic Rear Steering (завиващи задни колела).

Toyota Crown ще се прави в Япония и ще гони месечен обем от 700 бройки. Стартовата цена на модела е 5,9 млн. йени, което се равнява на почти $40 000.

Гамата на Crown ще продължи да се увеличава с представянето на Crown Sedan през ноември и Crown Estate (голям SUV) през 2024 г.

Toyota Toyota Crown Sport