Mercedes-Benz G-Class е върхът на сладоледа що касае офроуд качества, имидж, дизайн, проходимост, мощ, статут. В България този модел отдавна не се рекламира, а клиентите за него плащат кеш и са готови да чакат с години, за да го получат.
Оригиналът на G-Class дебютира през 1979 г. В онзи момент се предлагат четири опции за задвижване, вариращи от 72 до 212 к.с.
Еволюцията от „Кубчето” към модерния луксозен SUV, в какъвто се е превърнал днес, започва преди 30 години с представянето на лимитираната серия 500 GE V8: първата модификация с 8 цилиндъра. Този факт даде повод на Mercedes да ни върне назад във времето.
Mercedes-Benz 500 GE V8 дебютира на автомобилното изложение в Женева през 1993 г. Той се задвижва от 5,0-литров V8 двигател (M 117) с 240 к.с. и 375 Нм. Те ускоряват тежкия всъдеход до 100 км/ за 11,4 секунди, максималната му скорост е 180 км/ч.
Моделът е с перманентно задвижване на четирите колела. За разлика от други варианти на G-Class по онова време, 500 GE V8 не е оборудван с блокаж на предния диференциал.
Отличителната черта отвън е синият (аметист) цвят. Интериорът е изпълнен в сива и черна кожа. Арматурното табло, централната конзола, скоростният лост и лостът на ръчната спирачки са облицовани с орехов фурнир.
Цената на този Mercedes е доста „дебела”. През 1993 г. за него компанията иска 178 250 дойче марки. За да стане картинката ясна, по онова време G 320 струва 88 500 дойче марки, като дори 500 SE S-Class е много по-евтин с цената си от 129 030 марки.
Mercedes прави само 446 бройки от 500 GE V8. Причината за това е, че разполага с ограничен брой двигатели M 117. В онзи момент компанията заменя този двигател с M 119 (също V8), но размерите му не позволяват той да бъде монтиран в G-класата.
AMG не остава настрани и прави 500 GE 6.0. Както подсказва името му, работният обем на двигателя нараства до 6,0 литра, с което мощността се увеличава до 299 к.с.