Това е китайският Haval Raptor, който ще се продава в България

Е, ще му сменят името, но пък още един тежък офроудър с плъг-ин хибридно задвижване е добра новина за българския пазар

haval b26

CarMarket.bg

Шанхай, Китай

Автомобилното изложение в Шанхай се оказва изключително плодотворно за родния вносител на GWM, Българска Автомобилна Индустрия (БАИ), чийто представители договарят поредния нов модел, който ще започнат да продават в България.

Става въпрос за Haval MengLong, който за пазарите извън Китай се дистрибутира като Raptor. Това име обаче няма как да се използва в Европа, затова е възможно у нас да дойде и само като Haval B26, каквото е вътрешнофирменото му обозначение.

Но независимо от това какво ще изберат китайците за обозначение на модела в България и Европа, него имах възможността вече да видя на живо, а след това и да покарам малко на полигон, тъй като с нашата книжка нямаш право да шофираш по обществената пътна мрежа в Китай (не че щях, ако важеше).

CarMarket.bg

Моделът бе сериозно обновен през миналата година. По дизайна не е правено много, формите си остават геометрични и масивни, каквито подхождат на този тип автомобили. А под „този тип“ имам предвид: истински офроудъри.

Както повечето модели на Haval, този също стъпва на рама и предлага сериозни офроуд възможности. Говорим за просвет от 221 мм (200 мм преди), ъгъл на заход и отход съответно 25 и 32 градуса (преди съответно 24 и 30), дълбочината му на газене е 580 мм (560 преди).

Като размери В26 се позиционира наравно с Tank 300, което ще рече дължина 4800 мм, широчина 1916 мм, височина 1822 мм и междуосие 2738 мм.

Задвижването на модела е особено интересно, тъй като тук говорим за плъг-ин хибрид и четири (естествено) задвижващи колела. Говоря за второ поколение на системата Hi4, която има 28 подобрения в 4 основни посоки спрямо първата генерация. Сред основните плюсове са намаление на разхода на гориво с до 15%, както и постигане на почти идеалното разпределение на тежестта от 50:50 между двете оси.

Бензиновият двигател е с обем 1,5 литра, със 123 kW мощност и 243 Нм въртящ момент.

CarMarket.bg

Моделът се предлага с две LFP батерии в Китай. Малката е с капацитет 19,09 kWh. В този случай системната мощност е 278 kW (378 к.с.) и 750 Нм, като по каталог се дават 102 км възможен пробег само на ток, но по цикъла NEDC.

Втората батерия е с капацитет 27,54 kWh, тук системната мощност е 282 kW (383 к.с.) и 750 Нм, но възможният пробег скача до 145 км на ток (отново по цикъла NEDC). Максималната мощност за зареждане на DC станция е 33 kW в първия случай и 41 kW във втория. Двете версии предлагат и опцията V2L (Vehicle-to-Load).

Към възможностите извън пътя трябва да добавя също така Intelligent Torque Vectoring System за разпределение на въртящия момент между двете оси, както и блокируем заден диференциал. Водачът пък има възможността да избира между седем режима на задвижване.

Шанхай китайски автомобили Haval автомобили коли