Това е 56-инчовото сензорно табло на Mercedes. Самообучава се

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz Hyperscreen

Mercedes-Benz

Д нес компанията показа последното поколение на системата Mercedes-Benz User Experience, наречено Hyperscreen. И какво по-точно име за новия MBUX? Той се простира между предните две А-колони на автомобила, като диагоналът му е 56 инча! Нещо повече, Hyperscreen разчита на изкуствен интелект и самообучение, за да разучи навиците на потребителите и да извежда всичко необходимо им на екрана, за да не се налага те да го търсят в менютата.

Разпростирайки се на въпросните 56 инча широчина, извитото стъкло (изваяно при 649 градуса по Целзий) на Hyperscreen е най-голямото подобно изпълнение в автомобилната индустрия. Сумарно дисплеите вероятно са по-големи от 38-инчовия дисплей в Escalade. Но едва ли могат да бият 48-инчовия дисплей в китайския M-Byte. Това е така, защото тук под една стъклена повърхност са поместени три отделни OLED сензорни дисплея, а не един цял дисплей, както е при „китаеца”.

Mercedes-Benz

Водачът разчита на дигитално приборно табло, много подобно на това в новата S-Class, но с добавени функции, характерни за електромобилите (рекуперация на енергия, заряд на батерията и др.). До него (и леко по-ниско) е централният дисплей на инфоразвлекателната система, който по подразбиране показва огромна навигационна карта и минималистични екранни бутони за телефона и контрол на аудио системата. Третият екран е точно пред предния пътник, който показва източници за забавление, когато седалката е заета, или се вижда галактическа атмосфера с трилъчи звезди, когато отпред не седи никой.

Mercedes-Benz

От двете страни на стъклото е позициониран кръгъл HVAC вентилационен отвор, който „плува” на повърхността на стъклото. Тази двойка, твърди компанията, свързва аналоговия с дигиталния свят.

Въздухът в Mercedes EQS ще е чист като в операционна

Hyperscreen използва изкуствен интелект, за да прави предложения на водача за управлението на автомобила и функциите за комфорт. Mercedes-Benz EQS е оборудван с окачване, което може да повдигне автомобила леко по-високо, когато той се движи по улица с неравности. Ако водачът редовно активира тази функция на едно конкретно място, Hyperscreen ще научи това и ще предложи действието предварително, улеснявайки водача.

Mercedes-Benz

Ако системата забележи, че водачът осъществява телефонен разговор приблизително по едно и също време (например след като си тръгне от работа), Hyperscreen ще му предложи да набере въпросния телефонен номер (на съпругата или любовницата например), като покаже визитката или снимката на контакта. Тъй като всичко това е свързано с конкретен шофьорски профил, ако друг човек кара автомобила, то Hyperscreen няма да прави подобни предложения.

Дори и без изкуствен интелект, системата явно е много интуитивна за контрол. Централният дисплей показва (по подразбиране) навигационна карта и контролери за телефона и аудио системата, които са най-често използваните, казва проучване. Естествено системата може да се контролира и чрез гласов асистент, който се активира с думите “Hey Mercedes”.

В Норвегия бяха продадени повече е-коли от такива с ДВГ

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

Батерията на Tesla продължава да е най-добрата

Източник на статията: Vesti.bg

Mercedes-Benz EQS Mercedes Hyperscreen Mercedes-Benz