П рез изминалата година Ferrari се справи много по.добре от Lamborghini, без дори да има SUV в гамата си. Въпреки това, компанията от Фиорано успя да продаде 11 155 бройки, докато конкурентите от Сант’Агата само 8405 бройки.
Това се равнява на скок от 22,3% на продажбите спрямо 2020 г. и 10,1% спрямо 2019 г., като на регион EMEA (Европа, Близък изток, Африка) се падат 5492 екземпляра, а в Америка са пласирани 2831. За регион APAC (Азия-Тихоокеански район) остават 1933 бройки, а в Континентален Китай, Хонг Конг и Тайван – 899.
Тези цифри до донесоха на служителите на компанията бонус от 12 000 евро, разкрива Reuters.
Силното представяне на Ferrari се движат от V8-моделите, чийто продажби скочиха с 34,6%, докато реализацията на V12-модели е спаднала с 16,1%. Най-търсени са F8, SF90 Stradale и Roma, докато спирането на 812 Superfast е една от причините за по-слабото търсене на автомобили с класическия за Ferrari V12 двигател.
Тази година се очертава като още по-силна за Ferrari, тъй като най-после в гамата на марката ще се появи първият SUV – Purosangue, чийто доставки ще бъдат през 2023 г., но заявките ще се правят още от тази. Тази година ще стартира производството и на Daytona SP3, след като моделът бе представен през 2021 г.