Н е може да се отрече, че почитателите на хиперколи се наслаждават на най-активният и атрактивният период досега. Изборът от модели е огромен, като напоследък все повече нови компании навлизат в сегмента и искат да си извоюват място на този така печеливш пазар.
Същото смята и калифорнийската компания Oilstainlab. Името ѝ не е познато на мастовата аудитория, но всъщност тя има опит в моторните спортове. Основателите ѝ са родените в Украйна, но израснали в Канада близнаци Никита и Илия Бридан. Те са автомобилни дизайнери, като през годините са разработили множество коли, от които общо 6,5 млн. броя са по улиците по света.
През 2018 г. създават Oilstainlab с мисията да бъде „винаги луда“ и да даде място за развихряне на най-дръзките и нетипични идеи в сферата на автомобилите. „Тук е мястото, където миналото изпреварва бъдещето“, казват братята.
Така се ражда и хиперколата HF-11. Създадена като „лудница“, но в положителен смисъл – мястото, където да избягаме от нормалното. „Да си версията на себе си, която не всички могат да разберат“, казват братята.
Въпреки лудия си вид, всеки детайл е внимателно премислен и изчислен. Използван е опитът от моторните спортове, за да се гарантира комфорт и ергономичност. Същевременно се предлага и пълна свобода на персонално конфигуриране на HF-11.
Автомобилът тежи едва 910 кг., като е с дължина 4335мм, ширина 2050мм, височина 1120мм и 2715мм междуосие. Използва карбоново монокок шаси, вдъхновено от автомобилите за „Льо Ман“ и Формула 1. Всички калници, крила и други елементи по екстериора също са от карбон.
Окачването е разработено от Ohlins, с възможности да се настройва допълнително според предпочитанията. Спирачките са с дискове с диаметър 394мм отпред и 390мм отзад.
HF-11 използва шестцилиндров, 4,5-литров атмосферен, боксерен двигател. Развива 600 к.с. и се развърта до 12 000 об/мин. Може да бъде комбиниран с шест-степенна ръчна трансмисия или седем-степенен автоматик.
Oilstainlab HF-11
Всичко това е напълно легално за пътя и ще се движи на гуми с 19- и 20-цолови джанти. Предвижда се и версия само за писта, която ще е на 18-цолови колела.
Oilstainlab казва, че ще има и версия на HF-11 с електрическо задвижване. Тя ще предлага 80kWh батерия и мощност 860 к.с. Теглото ще се повиши до 953 кг., но пък тази модификация ще е с цели 500 000 долара по-скъпа от версията с ДВГ, която ще струва 1 850 000 долара.
От колата ще има 25 броя, като всяка от тях ще идва в комплект с каски, специално направени за собственика и един пътник. В интериора се предлагат и екстри като климатик, камера за заден ход, дигитално огледало.
Oilstainlab планира да има готов прототип през пролетта на 2025 г., а малко след това да започне и производството. Компанията не казва дали вече има заявен интерес от клиенти. 25 желаещи обикновено не е предизвикателство за утвърдените марки, които дори и при 400 броя не успяват да покрият търсенето. За по-малките компании обаче дори и подобни малки числа може да са предизвикателство, колкото и луди да твърдят, че са.