След 2025 г.: Идва времето на колите с горивни клетки

Тойота

ЕПА/БГНЕС

FCV (Fuel Cell Vehicle), модел на Тойота

Р азработването на автомобили, които използват горивни клетки, става по-евтино и употребата на тази технология ще бъде пазарно оправдана през 2025 г., уверен е шефът на автомобилното подразделение на „Бош“ Волф-Хенинг Шайдер.

„Горивните клетки не са извън състезанието, те са жизнеспособна алтернатива

на останалите технологии, използвани за създаването на автомобили, които не отделят вредни емисии“, казва Шайдер, цитиран от Ройтерс. 

До момента горивните клетки все още не могат да намерят широко разпространение заради много високата цена за развитието на тази технология. 

При работата им не се отделят вредни емисии,

а клетките могат да осигурят енергия за задвижването на автомобил, която е пет пъти повече, отколкото акумулаторите на електрическите автомобили в момента могат да осигурят;  освен това се зареждат и много по-бързо. В горивните клетки се смесва водород и кислород, при което се генерира електричество. При този процес

се отделя само водна пара и топлина. 

Автомобили, които разчитат на горивни клетки за задвижването си, подготвят „Мерцедес“, „Хюндай“, „Нисан“, „Форд“, „Тойота“, „Хонда“ и „Дженерал мотърс“. 

Очаква се цената на подобен модел да е около 55 хил. евро, като на първо време тя съвсем няма да покрива разходите на производителя за развитието на технологията и за изграждане на производствените мощности. 

Източник на статията: Vesti.bg

автомобили горивни клетки