Ш ефът на Volkswagen Томас Шафер постави под съмнение реализирането на проекта на групата си за шест завода за батерии из цяла Европа, ако болният въпрос с цените на енергията не бъде решен.
Това личи от негово изявление в социалната мрежа LinkedIn.
Горното се отнася за инвестициите в индустриални проекти в Германия и ЕС като цяло. По думите му заводите за батерии ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да контролират нарастващите цени на енергията.
Той нарича тези заводи “нежизнеспособни“ и добави, че реализацията на добавена стойност ще бъде невъзможна и “ще се случи другаде”.
VW планира шест завода за батерии в пълна експлоатация в цяла Европа до 2030 г. Те ще се управляват от собствената компания за батерии PowerCo. Тя направи първа копка на водещия си завод в Германия през юли тази година и подписа договор за съвместно предприятие за 3 милиарда евро с Umicore през септември.
Широко рекламираните очертания за индустриално-политическо сътрудничество, изготвени от френските и германските министри на икономиката миналата седмица, „не отговарят на ключови области и на предвидените приоритети“, каза Шефер.
Енергийната криза в Европа засилва натиска върху това как да се отговори на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ, за климата и данъчния закон на Джо Байдън. Той има за цел да стимулира вътрешното производство на електрически автомобили и да намали зависимостта от Китай за компоненти и материали за батерии.
Представители на Европейския съюз заявиха, че програмата за субсидиране нарушава правилата на Световната търговска организация и дискриминира компании извън САЩ.
Програмите на ЕС не се фокусират достатъчно върху „краткосрочното увеличаване, мащабиране и индустриализация на производството“, каза Шефер, критикувайки това, което той нарече „остарели и бюрократични правила за държавна помощ“.