Д жим Фарли очевидно обича историята. А тя доказа, че Ford може да се конкурира с най-добрия на пистата, не само това, може да ги размаже на пистата. Няма да се впускаме в разкази за легендарния сблъсък на Фенри Форд и Енцо Ферари, пренесъл се в мерене на мъжко достойнство в „24 часа на Льо Ман”.
Сега босът на Ford иска да се мери с най-големите момчета, отново на пистата. Той иска новото му отроче Mustang GTD да докаже превъзходството си, заставайки срещу Porsche, Mercedes и Aston Martin. И не само да застане, иска да ги засрами.
В интервю след дебюта на модела, Джим Фарли заявява намерението си с GTD да промени пейзажа в моторния спорт. Тук е мястото само да напомним, че през 2026 г. Ford ще се завърне във Формула 1 като доставчик на двигатели за екипа на Red Bull. Явно максимата „победа в неделя, продажби в понеделник” е застигнала и топ мениджмънта на Ford.
А това, че Mustang GTD е специален автомобил, е абсолютно ясно и видимо. Той е близък родственик на Mustang GT3, който ще се отправи към Льо Ман догодина. Задвижването му идва от 5,2-литров V8 с 810 к.с., специално окачване и 8-степенна трансмисия с двоен съединител.
Всичко това не е насочено само към специална група хора, които ще се купят GTD за забавления на пистата. Той е част от новата война на Ford с големите имена в моторния спорт.
Искам да видя Porsche, искам да видя Aston Martin, искам да видя Mercedes да се потят,” казва Фарли.
Но това дори не е най-впечатляващото, което Фарли каза по адрес на GTD.
Проучихме какво направи Porsche със своите състезателни Porsche-та, смятаме, че може да се справим още по-добре.”
Това вече е дръзко, но и Mustang GTD е не по-малко дързък. В същото време Фарли разбира, че трябва да докаже, а не само да се перчи на думи.
Говорейки какво трябва да направи Ford, за да се състезава на най-високо ниво, той казва пред Bloomberg: “Трябва да си го заслужиш. Не можеш просто да вкараш технология и да похарчиш куп пари. По-сложно е от това. Трябва да печелиш състезания. Трябва да имаш правилните хора, които да карат колата. Трябва да внимаваш за най-малкия детайл, преди хората да го забележат. Трябва да имаш различни версии. Трябва да имаш списък с възможности.”
Той дори стига до заключението, което Ел Комендаторе отдавна е патентовал:
Ако не си в моторния спорт и не си успешен, не си релевантен на този свят.”
Накрая Фарли разкрива и бъдещето на Mustang: „Може ли да има напълно електрически Mustang купе? Нее, по-скоро не. Но може ли да има частично електрифициран Mustang купе – и той да е от световна класа? Да.”
И продължава с корелациите с Porsche: "Нека видим какво ще направи Porsche. Нека видим дали ще електрифицират 911 по някакъв начин. Трудно ми е да повярвам това”, заключава той.
Само времето ще покаже, но за момента изглежда, че Ford има много ясна визия за близкото бъдеще.