С какво Lada Iskra се различава от Dacia Logan

Моделът на „АвтоВАЗ“ е само частично унифициран с трето поколение на използващите една платформа Logan/Sandero

Lada Iskra

АвтоВАЗ

О чевидно руснаците са се засегнали жестоко от сравнението, че Lada Iskra е ребрандирана Dacia Logan, което явно не ги притесняваше, когато ги сравняваха с нечувани китайски марки, затова сега влизат в обяснителен режим. И считат за необходимо да кажат какви са разликите с Logan, който доскоро се произвеждаше в Русия, в същите производствени мощности, където сега се прави Lada Iskra. Т.е. засегнаха се, че ги обвиниха в кражба на готова платформа. А те казват, че не било така, платформата била само частично еднаква...

„Горната част на платформата на Iskra е напълно оригинална, като само някои вътрешни елементи на каросерията са еднакви за Iskra и Sandero”.

Lada Iskra е изградена на опростена версия на френската платформа CMF-B; „АвтоВАЗ“ получи правото да я използва, след като Renault напусна Русия през 2022 г.

Руският модел е с McPherson отпред и полунезависима греда отзад. Бюджетните Logan и Sandero от третото поколение са базирани на една и съща архитектура, но докато французите направиха стъпка напред чрез електронната архитектура, Iskra, поради санкциите, трябва да разчита на решения от Lada Vesta.

Размерите също се различават. Дължината на Lada Iskra е 4333 мм, широчината е 1777 мм, височината е 1517 мм, а междуосието 2603 мм. За сравнение, третото поколение Logan е с 63 мм по-дълго, със 71 мм по-широко и с 16 мм по-ниско, а междуосието е с 46 мм по-дълго.

По-рано „АвтоВАЗ“ съобщи, че за „технологична независимост“ в дизайна на Lada Iskra са използвани около четиристотин нови части. Руският автомобилен производител е локализирал или импортирал сериозен брой части, от такива за купето до електронни компоненти. Най-очевидният пример са китайските скоростни кутии. Домашната трансмисия (петстепенна механична) ще остане само в най-евтините версии с осемклапанния двигател VAZ-11182 с мощност 90 к.с., докато 16-клапанният агрегат VAZ-21127 със 106 к.с. ще се задвижва от внесен шестстепенна „ръчна“ или CVT WLY. Което руснаците смятат, че е някакво невероятно постижение. Та тук говорим за 8-клапанен двигател...

В началото на юни в едно от финландските издания беше публикувана статия, в която авторът обвини AvtoVAZ в кражба на чертежи на модела Logan от трето поколение. Според финландския журналист седанът Iskra е създаден на базата на решения, откраднати от концерна Renault, като френската и румънската марка нямат нищо общо с новия продукт.

Lada Iskra АвтоВАЗ руски автомобили