И мето на Rimac се свързва с електрическите хиперколи, а от скоро и с факта, че е собственик на Bugatti. Това подсказва доста сериозен фокус към конкретна ниша в автомобилния бранш, но не бива да бързаме със заключенията.
Rimac подготвя и изцяло нов бизнес – роботаксита, съобщава CarAndDriver. Очаква се компанията да представи идеята си още тази година и тя да стартира с пилотна програма в Загреб.
Освен това Rimac води разговори с поне 20 други града в Европа и Близкия Изток, в които да предложи услугата си след края на пилотната програма. Нейният старт е планиран за 2026 г.
Вътрешното име на идеята е Project 3 Mobility, като тя ще бъде отделена като самостоятелен бранд под шапката на Rimac Group. По този начин няма да е директно свързана с бизнеса с хиперколи на Rimac, нито с Bugatti, макар да се очаква да използва част от опита на двата бранда в автомобилостроенето и разработката на авангардни технологии.
Проектът се разработва от 2019 г., като в него са инвестирали и Kia и Hyundai с общо около 90 млн. долара. Самата разработка на идеята се извършва предимно в Загреб, близо до централата на Rimac, като наскоро е направен и развоен център във Великобритания, където има още около 100 инженери.
Изпълнителният директор и основател на Rimac Мате Римац коментира пред Autocar, че бизнесът с роботаксита е насочен към това да „промени живота на повече хора“. Той не казва никакви подробности за колата, като я описва само като „напълно различен тип автомобил“.
Очаква се колата да може да се движи напълно сама, без да има шофьор в нея. Тя най-вероятно ще е по-скоро във формата на миниван, като Rimac е забелязана да тества проекта с Renault Espace. Най-вероятно това е само тестово „муле“, което се използва за електрониката и оборудването.
Rimac иска да стартира пилотната програма в Загреб през 2026 г., а година по-късно да предложи услугата и в поне още по един град в Германия и Великобритания. Компанията планира да построи собствена инфраструктура от зарядни, паркинги и хъбове за поддръжка, които да обслужват роботакситата. Амбицията на компанията е услугата да е премиум, но не скъпа.