Т ри десетилетия след първия Merc, задвижван от RENNtech M120, S76R RENNtech добавя нова глава в историята на Merceds-Benz W140 S-Class и двигателя M120.
Задвижван от 7,6-литров V12 двигател (М12) с 615 к.с., S76R е най-мощният атмосферен V12 двигател, конструиран от RENNtech. Той е и двигателят с най-голям работен обем, монтиран в Mercedes-Benz M120.
През 1992 г. RENNtech за пръв път отправя взор към V12 двигателя М120. Раздут до 7,4 литра и до 585 к.с., тези супер двигатели намират своето място в моторните кошове на RENNtech SL 74 (R129), CL 74 (C140) и S 74 (W140) през 90-те години.
Превъртаме историята 30 години напред, за да стигнем до вчерашния ден, когато RENNtech показа последното си творение от ерата на атмосферните V12 двигатели, превръщайки луксозния Mercedes-Benz 600 SEL 1992 в RENNtech S76R. Не са оставили необърнат камък.
Тук RENNtech са увеличили диаметъра и хода на буталата на 6,0-литровия V12, постигайки работен обем от цели 7,6 литра. Така се е стигнало да най-големия V12 (М120) двигател до днес. Инженерите са олекотили буталата, използвали са титаниеви мотовилки, не са оставили част от мотора, без да направят съответните преработки по него, за да увеличат мощността, да подобрят.
Стоковият М120 двигател генерира 215 к.с. и 374 Нм. Сега мощността му е 615 к.с., повече от 7,3-литровата AMG версия в SL 73 AMG, S 73 AMG и CL 73 AMG. Изпреварва го (с около 15 кончета) Mercedes-Benz CLK GTR. Резултатът е, че S76R ускорява до 100 км/ч за около 5 секунди.
За укротяване на тази мощност се грижат карбонкерамични дискове с размер 402 мм отпред и 360 мм отзад. Новата спирачна система тежи ¾ спрямо теглото на оригиналната. Супер красиви са кованите алуминиеви 19-ки RENNtech Classics.
Но работа по S-класата са имали не само инженерите. Дизайнерите са монтирали лип спойлер на капака на багажника, трета стоп светлина, преден сплитер, двойни ауспуси.
Оригиналният интериор е преработен изцяло с нови седалки, диамантена шарка с шевовете по тапицерията, карбонови декорации, топицерия на тавана от Алкантара, кожено арматурно табло и централна конзола, карбонов волан и скоростен лост.Оригиналната „пейка” е заменена от две индивидуални седалки.