Renault и Geely ще правят ДВГ-та в 8 завода в Китай

Новото подразделение ще произвежда в общо 17 завода, като ще се гони годишен капацитет от 5 млн.

Пламен Георгиев,
Renault Geely Aramco

CarMarket.bg

Т ези дни се появи допълнителна информация за новото съвместно дружество между Renault, Geely и Aramco, което все още се спекулира дали ще носи името Horse. Трите страни възнамеряват да правят двигатели с вътрешно горене, като 9 от заводите ще са на Geely, осем от тях ще са на територията на Китай. Другият ще е този в Сковде, Швеция, правещ в момента двигатели за Volvo.

Неназовани източници, предава Automotive News, разкриват, че съвместното дружество ще разчита на общо 17 завода, като останалите осем ще са на Renault в Латинска Америка, Европа и Турция.

Става ясно още, че джойнтвенчърът ще разчита на два R&D центъра на Geely-Aurobay. Единият ще бъде разположен в Гьотеборг, другият в Хангжоу. Renault ще използва три от своите R&D центрове в полза на Horse.

Съвместното дружество, което ще бъде подпомагано и от огромния финансов капацитет на Aramco, ще се съсредоточи върху разработване, производство и доставка на хибридни задвижващи системи и ефикасни двигатели с вътрешно горене. То ще разполага с работна сила от около 19 000 служите. Ще функционира като самостоятелен световен доставчик, капацитетът е за производство на до 5 млн. двигателя и хибридни системи годишно.

Новото подразделение ще помогне на производителите да обслужват пазарите, на които електрическата зарядна инфраструктура не е добре развита.

През март стана ясно, че Aramco иска да стана миноритарен акционер. За момента не е ясно колко голям може да е делът на националната нефтена компания на Саудитска Арабия, но предположенията са, че става въпрос за 20-процентен дял, което ще означава, Geely и Renault ще си поделят по 40%.

Renault Geely Aramco Horse