Nissan Qashqai ще получи новата е-Power хибридна технология на японската марка, гласи официално прессъобщение.
Така ще стане първият за Европа модел, задвижван от обновената система, представена за първи път през 2017 г.
Сега тя представлява 3-цилиндров, 1,5-литров бензинов турбо двигател, свързан с генератор, инвертор и 140-киловатов електромотор, генериращи 156 к.с. (общо 188 к.с.). ДВГ произвежда електричество, с което захранва батерията (чрез инвертора) и (или) електромотора, в зависимост от това как се управлява автомобилът.
Максималният въртящ момент е 330 Нм. Задвижващи са предните колела.
А самият електромотор предава мощността към колелата, така хем имаме “екипна работа”, хем всеки агрегат отговаря за своята си дейност. И хибридното задвижване е много различно спрямо конвенционалното.

Nissan
Средната консумация на гориво е 5,3 л/100 км, вредните емисии - 119 г/км.
За сравнение - при същата конфигурация, двигателят при Note е 3-цилиндров 1,2-литров бензин с 80 к.с. и обща мощност 127 к.с.
Технологията вече бе показана в Infiniti. Nissan посочва, че с нея автомобилът е много подходящ за шофиране в града.
За целта е наличен и е-Pedal Step, който представлява нещо като “старт-стоп” система. С него автомобилът ускорява или спира, като кинетичната енергия се “събира” в електромотора. За да бъде ползван, първо трябва да се активира бутон на централната конзола. А спирането става много по-бързо и ефективно, без да е внезапно.
Продажбите на Nissan Qashqai с e-Power статират “по-късно през лятото”, казва компанията. Наскоро подобна технология получи и Juke.