О т доста време знам за услугите, предоставяни от „Юбер“ (Uber), и бях изключително щастлива, когато научих, че компанията официално стартира в България. Трябва да призная, че като всеки нормален потребител, и аз бях леко скептично настроена към цялата врява –
по-ниски цени, по-персонализирано обслужване, край на бакшишите и т.н.,
пише Владислава Колчева в Smartnews.bg.
Трябва да припомня, че за момента в София ще се предлага само нискотарифната услуга „ЮберЕкс“ (UberX). Автомобилите са на частни лица, които са решили да се запишат като шофьори. Тези, които искат да се възползват от услугите на „Юбер“, трябва да си изтеглят мобилното приложение, което е налично за iOS, Android и Windows Phone.
От тях ще се поиска да си направят регистрация с име, фамилия, номер на мобилния телефон и валидна кредитна/дебитна карта. Трябва джипиесът на телефона ви да бъде включен, за да работи самото приложение.
При заявка за кола, ще бъде намерена най-близката до вас, като вие ще имате възможност
да видите какъв модел е, а също и имената и снимка на шофьора, както и оценката от предишните клиенти, които той е обслужвал.
Заплащането е автоматично, като парите се теглят от вашата кредитна или дебитна карта.
Снощи реших да използвам за първи път „Юбер“, възползвайки се от промокода, който се предоставя при регистрация в приложението. Нямах никакви проблеми при повикването на кола – изписа, че ще дойде до 10 минути, а беше при мен на втората минута.
Наистина трябва да призная един плюс на „Юбер“ – обслужването, нещо, върху което нашите таксиметрови шофьори трябва наистина да поработят. Колите са нови, изискването е да са на най-много 10 години, чисти са, но за някои може да е малко странен фактът, че те нямат обозначителна маркировка на „Юбер“, нито пък са в типичния жълт цвят.
При онлайн повикването се задава начало и край на маршрута, но потребителят може сам да си избере по кой път точно да мине.
Когато се качихме, шофьорът попита дали музиката, която върви по радиото ни харесва и дали имаме някакви специфични предпочитания, при наше желание щеше да пусне това, което на нас ни харесва.
В колите в САЩ има вградено Spotify и на въпрос дали и тази опция ще бъде налична за България, шофьорът ми отговори, че все още не е сигурно, но имплементиране на услугата най-вероятно ще има на по-късен етап.
За момента компанията е в стартова фаза и все още пробива на нашия пазар и иска да види какви са отзивите на българите.
Около „Юбер“ се вдигна доста шум у нас, като основно бяха цитирани отделни случаи в различни страни, които са довели до спирането им там. Поради тази причина ми беше интересно дали българските потребители имат интерес, доверие и готовност да използват подобен тип услуги.
Моят шофьор каза, че аз съм четвъртата му поръчка в рамките на един час. Беше усмихнат, любезен и отговори на всичко, което го попитах. Каза, че за момента „Юбер“ използват основно млади хора, което най-вероятно се дължи на факта, че услугата предлага безконтактно плащане и повикването на кола се прави през приложението, не по телефона, както повече от нас са свикнали.
По този начин пътниците казват сбогом на бакшишите (сметка от 5,10 лв., вие плащате 6), помпите, сумтенето и недоволството, а огромен плюс е спокойствието за това, че няма да бъдете прекарани по възможно най-дългия маршрут, само за да се навърти 1 лев отгоре.
Ако трябва да оценявам по точкова система от 1 до 10, за обслужването, без да се замисля, ще дам 10.
Сега, нека поговорим и за цените. Предполагам повечето от вас си задават въпроса дали наистина е по-евтино и заслужава ли си? Категорично да.
За повикване се таксуват 70 ст., за един километър – 40 ст., а за минута престой в колата – 20 ст., което е два пъти по-евтино от сегашните предложения на такситата в България. Повикахме кола от метростанция „Константин Величков“. Не бях сама и поради тази причина спирахме на няколко места – първо в близост до метростанция „Сердика“, след това на ул. „Иван Денкоглу“, а последната спирка беше до квартал „Дървеница“. Крайната сметка беше 7,91 лв., което смятам е достатъчно разумно за изминатия път.
За много по-малко разстояние други таксиметрови компании са ме таксували с почти същата, даже и по-висока сума. Мисля, че тук цифрите са по-силни от думите.
За финал ще кажа, че всеки може да оцени своя шофьор, както и той вас. Аз лично дадох 5 звезди, защото бях изключително доволна от обслужването.
За тези, които искат да изпробват „Юбер“, но все още са притеснени от безкешовото плащане,
компанията предлага специална промоция за първите три месеца от ползване на услугата.
Всички новорегистрирани потребители имат право на две безплатни пътувания в рамките на 30 лв. всяко, като офертата важи до 20 февруари.
За да активират промоцията, в изтегленото приложение се въвежда промокодът UBERXSOFIA. За всеки поканен приятел вие, както и той, ще получите още 15 лв. безплатно за следващото пътуване, припомнят от Smartnews.bg.
Познавате ли услугите Юбер, бихте ли ги ползвали или имате предпочитана таксиметрова компания - може да участвате в анкетата