Citroen e-C3 трябва да струва около 23 000 евро, но острието на концерна в сегмента на достъпните електромобили изостава с месеци поради забавяне на окончателните проверки на софтуера за използване в масово производство, съобщава Automotive News.
Доставките трябваше да започнат през второто тримесечие. Сега се казва, че купувачите ще започнат да получават колите си след "лятната ваканция". Новият SUV e-3008 на Peugeot също е имал проблеми със серийното производство заради проблеми с компонентите в задвижването.
Натискът върху главния изпълнителен директор Карлос Тавареш нараства от месеци, тъй като застаряващите модели и високите цени тласкаха купувачите към други марки. Проблемите се задълбочиха миналата седмица, когато Stellantis отчете нетна печалба за първото полугодие, която е намаляла почти наполовина.
Stellantis рекламира произведения в Словакия e-C3 като първоначалния залп за борба с нарастващата конкуренция от страна на китайските производители на електромобили.
Ръководителите на Citroen разчитаха техният модел да потегли към клиентите преди електрическия R5 на Renault, чиято начална цена е около 33 000 евро.
Двата хечбека сега ще се борят за купувачи приблизително по едно и също време, вдигайки залозите за лансирането на 20 модела от Stellantis тази година, за да възвърне инерцията на забавящия се пазар.
Новият SUV e-3008 на Peugeot изостава от графика в някои страни, след като стартира през март във Франция и през юни на други места. Компанията първоначално прогнозираше, че доставките ще започнат през февруари.