Продажбите на автомобили в Германия скочили

Може да е криза но автомобилното шоу в Лайпциг предизвика

, ЕПА/БГНЕС

Може да е криза, но автомобилното шоу в Лайпциг предизвика оживен интерес през март 2009 г.

Продажбите на автомобили в Германия са се увеличили през февруари 2009 г. до най-високото си равнище от обединението на страната в началото на 90-те години, съобщи Асоциацията на германските автомобилопроизводители (VDA).

Причината е нов бонус за даване на стари коли за скрап.

Като част от общ план за стимулиране на икономиката на стойност от 50 млрд. евро по-рано тази година правителството обяви бонус от 2500 евро за всеки, който даде за скрап старата си кола и си купи нова.

Новите регистрации на автомобили през март са нараснали с 40% на годишна основа до 401 хил., уточнява асоциацията. Това е най-големият обем на този показател от 1992 г., когато Германия се радваше на икономически бум след Обединението.

През цялото първо тримесечие на 2009 г. новите регистрации на коли в страната са се увеличили с 18% до 868 100.

Новите регистрации на германски автомобили са се повишили с 27% до 244 хил. през март, докато регистрациите на чужди марки са нараснали с 65 на сто до 156,6 хил.

През март германският износ на автомобили обаче е спаднал с 25% спрямо аналогичния месец година по-рано като в чужбина са били продадени 274 900 коли. През първото тримесечие броят на изнесените автомобили е намалял с 38% до 713 700, отбелязва АП.

Източник на статията: Vesti.bg