Премахването на лимитите за емисии на ДВГ ще вдигне цените на горивата, смята администрацията на Тръмп

Да, същата, която планира да премахне ограниченията

Мартин Дешев,
зареждане колонка гориво пистолет бензин

iStock

В края на миналия месец американската Агенция за защита на околната среда (EPA) обяви, че планира да се откаже от своите правомощия да налага ограничения за вредните емисии на автомобилите. Това беше посрещнато с голям ентусиазъм от бранша, а и от доста от републиканците.

Няколко дни по-късно обаче друг регулатор от администрацията на Донапд Тръмп - Администрацията по енергийна информация (EIA), излезе с анализ, който практически е против идеята, съобщава AutoBlog. Институцията изчислява, че ако EPA се откаже от своите правомощия, това ще доведе до плавен и дълготраен ръст на цените на горивата. Причината е съвсем очевадна – премахването на ограниченията ще увеличи интереса към автомобилите с ДВГ, което ще направи и нуждата от горива по-голяма.

EIA смята, че досегашните регулации трябва да останат. Тогава това ще е достатъчно за поддържането на емисиите на ДВГ и съответно на цените на горивата.

Последните правила бяха приети от администрацията на Джо Байдън. Те са валидни и в момента и според тях, през следващите години новите автомобили ще трябва да стават все по-икономични. Например 4,9 литра на 100 км през 2027 г. и 2,8 литра на 100 км. през 2035 г.

Бившият администратор на EIA Доузеф ДеКаролис обяснява пред CBS News, че отказването на EPA от правомощията си ще намали интереса към електрическите коли. „Има пряка връзка между намаляването на регулациите, които подкрепят EV и вдигането на цените на горивата“, казва той.

В изявление пред CBS News, Питър Хютер, старши изследовател в областта на транспорта в Американския съвет за енергийно ефективна икономика, предупреди, че „шофьорите ще плащат хиляди долари повече за гориво и разходи за поддръжка през целия живот на превозното средство, а бизнесите биха могли да губят милиарди годишно от по-високите разходи за камиони“,  ако EPA постигне своето. Той добави, че допълнителните разходи за гориво „ще се отразят на икономиката, повишавайки цените на стоките за ежедневна употреба и подкопавайки растежа на работните места“.

От ЕРА продължават да поддържат своята основна теза. А именно, че настоящите регулации водят до загуби за трилиони долари и са силно ограничаващи цели сектори на икономиката. Според агенцията има други начини за балансиране на защитата на околната среда и икономическия растеж.

горива гориво бензинови коли бензинови двигатели бензин електромобили електрически автомобил автомобили коли