П реди точно 90 години този Mercedes-Benz Model S, познат като „Белия слон”, печели първото състезание на „Нюрбургринг”. Пилотиран от Рудолф Карачиола, този конкретен модел взима победата и поставя началото на славната история на марката в моторния спорт.
За да отпразнува историческото събитие, Mercedes отдава чест на модела с поглед назад към историята. На 19 юни 2017 г. ще се навършат 90 години от провеждането на състезанието. Представен през 1927 г., Model S използва за база Model K от предходната година. Обозначението „S” значи "Sport", естествено, а задвижването на модела идва от компресорен 6-цилиндров двигател. Той генерира 124 к.с.
Използвайки шаси от Model 24, Model S е по-лек и с усъвършенствана динамика, предназначена за използване на пистата. Двигателят е преместен 30 см назад, а теглото на шасито е 1270 кг, почти 230 кг по-леко от това на Model K.
След успеха на „Нюрбургринг”, Mercedes пуска Model S на Автомобилния турнир Баден-Баден на 5 юли 1927 г. С Карачиола и ВИли Валб зад волана, Benz взима победата в класа със средна скорост от 165,8 км/ч. Успехът на Model S продължава до 1933 г., когато се появяват заместниците му SS a SSK.
Днес историята на пистата продължават да творят отборите на Mercedes във Формула 1 и DTM. За да демонстрира колко силно са се променили автомобилите в Германския шампионат за туристически автомобили, компанията постави един до друг 190Е 2,5-16 Evo II от 1990 г. срещу днешната бегачка на Mercedes в DTM. Сравнения тук не бива да се правят, защото единствената прилика е, че и двата автомобила са участвали в DTM. Но и това е бил замисълът на Mercedes.
Четете още:
Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)