От 1969 г. насам „Годзила“ властва на пистата и пътя

defaultimg

netinfo

Nissan GT-R 2017 може да се похвали с обстойно освежен екстериор. Акцентите в предната част са новият капак на двигателя, променените брони, дневните светлини (DRL) и радиаторната решетка “V-motion”, чийто размер е увеличен, за да доставя повече въздух към по-мощния  20 к.с. двигател. Дизайнът на новия преден капак, чието деформиране е било неутрализирано, подобрява в голяма степен аеродинамичното притискане на предната част на автомобила при високи скорости (200 км/ч или повече).

Почти всички визуални промени, направени по екстериора на GT-R, целят подобряване на аеродинамичните параметри в три ключови области: генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на жизненоважните системи на автомобила.

Задната част на новия GT-R продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове. Забелязват сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси. Задната броня вече е със същия дизайн, който видяхме при GT-R NISMO, като се цели подобряване на въздушната обтегаемост в долната част на задницата на автомобила.

Купето на GT-R е облицовано с кожа Nappa (опция), арматурното табло е ново. Броят на бутоните за интегрираните навигационна и аудио системи е сведен от 27 на само 11 във версия 2017.

В сравнение с миналогодишния модел, мощността на всепризнатия битурбо 3,8-литров, 24-клапанов V6 двигател на GT-R е увеличена с 20 к.с. Сега тя възлиза на 570 к.с. при 6800 об./мин., благодарение отчасти на увеличеното налягането в турбините и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър – технология, запазена досега за GT-R NISMO.

Двигателят “VR38DETT” е снабден и със симетричен, независим входящ и изходящ колектор с два високопроизводителни турбо компресора; вторична система за управление на въздуха подобрява работата на емисиите при студен старт, термостатично контролирана система за охлаждане на маслото; и напречно разположена система за мокро и сухо смазване.

Първо поколение (1969-1972)

След като дебютира през есента на 1968 по време на Токио Мотор Шоу, серийната версия на напълно новия GT-R бе представена пред публиката през февруари 1969. Под капака на този нов модел бе монтиран двигателят S20, разработен на базата на високопроизводителния 24-клапанов DOHC двигател от R380. Печелейки първата крайна победа по време на JAF Гранд При през 1969, първото поколение GT-R бе добре познат с времето си от 16,1 сек за спринта до 400 метра и максималната скорост от 200 км/ч.

Моделът може да се отличи с първия в света масово произвеждан четири клапанов двигател DOHC. В моторния спорт има 52 победи в Японския шампионат за туристически автомобили, включително невероятните 49 поредни победи.

Второ поколение (1973)

Моделът е лансиран през 1972 г. Задвижван от 24-клапанов, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (S20), той бе един от първите японски автомобили, който бе оборудван с дискови спирачни и на четирите колела. Но производството му бе спряно след приблизително 200 бройки, когато на домашния му пазар бяха въведени много по-стриктни стандарти за изгорелите газове. Това обаче го прави много търсен сред колекционерите.

Трето поколение (1989-1994), R32

GT-R бе възкресен през 1989 след 16-годишно отсъствие. Познат като R32, той се задвижваше от 2,6-литров, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (RB26DETT), генериращ 280 к.с. Това бе първият модел GT-R, в който е вградено задвижване на четирите колела.

Със своята електронно-контролирана система ATTESA E-TS и многоточково окачване, третото поколение GT-R държи невероятни рекорд в All-Japan Touring Car Championship, печелейки всеки старт, в който участва – 29 поредни победи. Има победи още в „24 часа на Нюрбургринг“ и „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1990, дублира победата в Белгия и през 1991 г.

Четвърто поколение (1995-1998), R33

Макар да е малко по-голям и тежък от предходния модел, четвъртото поколение GT-R, обозначен R33, бързо се откроява със своята подобрена стабилност, постигната чрез оптимизирано разпределение на тежестта, много по-корава конструкция на купето, подобрен контрол на сцеплението и категорично по-добро ускорение. В действителност, той поставя рекорд на прословутата „Нюрбургринг“ („Нордшлайфе“), завъртайки една обиколка за 7:59 мин. – с невероятните 21 секунди по-бързо спрямо R32.

На пистата извоюва титлата в японския GT Championship GT 500 през 1998.

Пето поколение (1999-2002), R34

R34 GT-R е последната версия на супер спортния флагман на Nissan, задвижван от двигателя RB26DETT и оборудван със системата ATTESA E-TS 4WD. Междуосието на R34 е с 55 мм по-късо от това на R33, което спомага за по-добро управление и динамика. Подобрената аеродинамика, включително нов дизайн на пода, генериращ значително по-висока сила на притискане, подпомогнаха пътното поведение на GT-R.

Успехите му на пистата включват титлата в японския GT Championship GT500 през 2001.

Шесто поколение (2007 до днес), R35

Представен за пръв път като концепция по време на Токио Мотор Шоу 2005, серийният GT-R дебютира на родния пазар точно две години по-късно, отново на същото изложение. Сега, в съчетание с типичните четири кръгли стоп светлини, GT-R е оборудван с би-турбо V6 двигател (заменящ предишния редови 6-цилиндров мотор) и технологично усъвършенствано задвижване на четирите колела.

Титлите са много: шампион в Super GT GT 500 през 2011; шампион в Super GT GT 500 през 2012; шампион в Blancpain Endurance Series през 2015; шампион в Super GT GT 500 / 300 Series през 2015; победител в „12 часа на Батхурст“ през 2015

Източник на статията: Vesti.bg

Nissan GT-R Нисан Nissan