Н яма съмнение, че Kia Stinger GT е звездата на Автомобилен салон Детройт’17. Информацията е в изобилие, но колегите от Motor1 са успели да поговорят с Алберт Биерман, човекът, отговорен за тестовете и разработването на спортните модели на Kia. Същият, който преди това бе начело на BMW M.
1. Тествана е по-дълго от нормалното на „Нордшлайфе”
Hyundai и Kia имат тестови център на „Ринга”, направен преди няколко години. Биерман казва, че компанията планира да тества автомобилите си по около 10 000 км на трасето, но един прототип Stinger е навъртят поне два пъти повече километраж на „Зеления ад”.
“Stinger направи два пъти повече километри, защото искахме да тестваме някои различни еластокинематични характеристики, а времето ни изтичаше. Затова те просто взеха същата кола и направиха още 10 000 км.”
2. Инженерите се равняват по много немски и японски еталони, на основният е бил BMW
“В този сегмент имаме BMW, Lexus, Infiniti, Mercedes, всички са тук. Ние се гледахме в BMW 4 Series, понякога го използвахме като сравнителен автомобил.”
3. Звукът от двигателя е изкуствено усилен в интериора
Подобно на много модерни спортни автомобили, звукоизолацията на Stinger е толкова добра, че в купето почти не можеш да чуеш звука на двигателя. Затова са се наложили някои усилия в тази област. Колата разполага със система за изкуствено усилване на звука от работата на двигателя.
4. Шофьорската седалка е много ниско
“Чувстваш се много по-различно, наистина усещаш, че седиш в спортен автомобил. Много ниската позиция на седене, това е цялата магия на пакета,” казва Биерман. Ако излезеш от този автомобил и седнеш в конкурентен, имаш чувството, че седиш на пейка. Тук седиш наистина дълбоко в автомобила.”
5. Kia се концентрира върху постигане на кораво шаси, а не толкова върху намаляване на теглото
Kia Stinger е конструирана основно от високоякостна стомана, алуминий е използван само за части от окачването. Това означава, че Stinger не е особено лек. Базовият 2,0-литров модел тежи 1640 кг, докато GT версията с 4х4 е цели 1800 кг. Но Биерман казва, че инженерите са били концентрирани повече върху коравината на шасито, а не толкова върху теглото.
“Въобще не се притеснявам да дам 15 или 20 кг повече в купето, защото в крайна сметка това се отплаща по страхотен начин. Коравото шаси е изключително важно”
6. Може да изключите ESP-то и да запалите гумите
“Разполагаме с режим за напълно изключено ESP, в който няма никакви ограничения. Можеш да дрифтираш с тази кола. Дори и с включена стабилизираща програма, в режим Sport системата ESP е много по-снизходително програмира.”
7. Версиите със задно задвижване имат механичен диференциал с ограничено приплъзване
Това не толкова модерно, колкото са електронно контролираните диференциали в някои модерни спортни коли, но Биерман уверява, че механичният диференциал е много по-лек и достъпен.
Версиите със задвижване на четирите колела разчитат на torque-vectoring. AWD системата изпраща мощността преимуществено към задната ос, но може да прехвърли до 50% от въртящия момент към предната ос при нужда. Налична е и електронна, базирана на спирачно усилие „диференциал” система, която намалява недозавиването, характерно за AWD.
8. Инженерите не са се и опитвали да направят ръчна кутия
Осемстепенната автоматична кутия с планки за смяна от волана е била планирана от самото начало, тъй като Kia вярва, че много малко клиенти биха избрали ръчна скоростна кутия. „Няма търсене за такова нещо,” казва Биерман.
9. Аеродинамичните елементи включват равен под
Няма голям спойлер на багажника, но Биерман казва, че леката извивка на ръба на багажника, както и „въздушните завеси” около предните колела, намаляват аеродинамичното съпротивление, като същевременно с това помагат да увеличаване на притискането на автомобила.
А отворите в предния капак? “Те са нещо, което дойде повече от дизайнерска гледна точка.”
10. Шасито на Kia Stinger може да понесе повече мощност
“Смятам, че може да понесе много по-висока мощност. Трудно е да се назове конкретна цифра, но ще е добро и с повече мощност.”
Четете още:
Хълк е голям, мощен и супер сърдит: това е Brabus 650 C63 S
Статистиката на КАТ казва: 1 нов автомобил на всеки 13 „нов внос”