От най-високо място в европейския филиал на "Дженерал мотърс" - "Опел" потвърдиха плана си за възраждането на името "Калибра", което ще бъде дадено на бъдещите купета на базата на бестселъра "Инсигния".
Според същия източник електрическата "Ампера" ще стане родоначалник на цяло ново семейство за марките.Възстановяването на стари славни имена на класически за марките модели избухна с нова сила с намерението на "Форд" да възкреси името "Капри" зa базирано на новия "Фокус" купе.
Вярвам, че трябва да имаме подобен модел, затова ще го имаме, призна шефът на GM Европа Ник Райли, който ръководи "Воксхол" и "Опел", така че има решаващата дума какво ще влезе в серийно производство.
Tой дори посочи прототипа купе GTC - Гран туризмо консепт (GTC), показан по време на автосалона в Женева през 2007 г. Новата кола ще е точно същият тип автомобил, каза Райли.Концептът е предвиден за 2.8-литров, V6 турбо мотор, който би осигурил мощност от 320 к.с.
Hе е изключено да се използва и по-малък мотор с турбопълнене, който би предложил и по-висока икономичност без особена загуба на мощност.
Всъщност двете марки скоро ще получат фамилия подобни двигатели с директно впръскване на горивото, които ще осигурят минимум 10-15% по-висока икономичност на гамите им.
Старата "Калибра" имаше доста широк кръг почитатели и от нея бяха реализирани над 250 хил. броя преди приключването на производството й през 1997 г.
Подобно на тогавашното решение и при новия модел топ-вариантът ще има задвижване на четирите колела.
Райли разкри още, че името "Ампера" ще стане фамилно за обща подмарка на "Опел" и "Воксхол", в която ще бъдат включени електромобили с удължен пробег.
В момента разглеждаме други варианти, включително зa по-малък размер кола като "Астра", както и по-голяма по размер от сегашната "Ампера", обяви шефът.
Всички те ще използват технологията на американската си посестрима "Шевролет Волт"- електрическо задвижване, комбинирано с 1,4-литров двигател с вътрешно горене, използван като генератор.
В същото време ще се търсят възможности за намаляване цената на колата, като целта е намаление с 50% на разходите по електрическата част, включително и за акумулатора.
Това ще позволи цената на "Ампера" да се свали до ниво по-високо с 5-7 хил. евро спрямо еквивалентен модел с дизелов или бензинов мотор, като търсеното ценово ниво е около 30 хил. евро.