Продажбите на "Алфа Ромео" са намалели драстично в последните години и това е причината шефът на "Фиат" Серджо Маркионе да изкаже съмнение относно бъдещето на марката, информира Спийд-прес.
Вариантите за Маркионе са два - първият е да замрази всички инвестиции в компанията, а вторият да се освежи моделният ред с помощта на платформи от "Крайслер", които да се използват от наследниците на Алфа 159 и 166.
Твърде вероятно е след пускането на пазара на "Джулиета" (заместника на 147),
всички инвестиции в компанията да бъдат замразени
Така "Алфа Ромео" ще остане с два нови модела, "МиТо" и "Джулиета". Останалите - "Брера купе", 159, GT и "Спайдър", ще останат без промени.
През миналата година "Алфа Ромео" е продала 103 хил. нови автомобила, а за сравнение през 2000 г. компанията е продала двойно автомобила.
Загубите от последните 10 г. възлизат
между 200 и 400 млн. евро годишно
Очаква се Маркионе да обяви решението си за бъдещето на компанията в началото на 2010 г.
Новият модел, който ще замени сегашната 147-ица, пък се оказа замесен в скандал още преди да се е появил официално пред публика.
Той набързо бе преименуван от "Милано" на "Джулиета". Решението е било прието под натиска на работници от Миланo, за които името буди сериозни проблеми свързани с миналото, обяснява Автопрес 2001.
Работата е в това, че когато "Фиат" поема "Алфа Ромео" през 1986 г., в завода на "Алфа" в Милано е имало около 20 хил. работници. Те обаче е трябвало да си сменят мястото на работа, като отидат в Торино или напуснат.
Този процес продължава и до днес - до края на годината и последните 232-ма души трябва да се преместят в Торино.
Името "Джулиета"
става известно през петдесетте години.
Тогавашният модел е привлякъл вниманието на поколения автомобилни фенове. Той се е славел с високо ниво на комфорт и техническо напредничавост, достъпни за първи път.
Новата "Джулиета" е творение на "Алфа Ромео Чентро Стиле".
Тя изглежда спортно и притежава забележителна бързина по най-трудните маршрути, а в същото време осигурява комфорт при ежедневното движение в града.
Новият модел, който ще бъде конкурент на BMW 1 серия и "Ауди" A3, трябва да дебютира през март на салона в Женева.
Колата ще се прави
само във вариант хечбек
Гамата двигатели включва 4-цилиндрови турбо бензинови (120 и 170 к.с.) и дизелови (105 и 170 к.с.) мотори, а малко по-късно трябва да видим и по-наточен вариант с мощност 235 к.с.