Нов единен стандарт за зареждане на електромобилите?

Нов единен стандарт за зареждане на електромобилите

, Daimler.com

Нов единен стандарт за зареждане на електромобилите?

На международния промишлен салон в Хановер големите производители и редица енергийни фирми излязоха с общ проект за въвеждане на нов единен стандарт на зарядните розетки за електромобилите.

Това е необходимо заради все по-силното настъпление на този вид превозни средства - тендеция, която е подкрепена и от правителствата на водещите държави в света, обяснява Автопрес 2001.

За да стане по-успешна масовата употреба и разпространение на електрическите возила пречи отсъствието на еднакви зарядни конектори. В момента производителите използват най-различни конфигурации и различни напрежения.

Производителите са се разбрали да въведат единен вид конектор - триконтактен със зарядно напрежение в розетката от 400 волта.

Една от водещите фирми в съглашението - немската RWE, съвместно с "Даймлер" вече имат пилотен проект в Берлин, където вече действат 500 зарядни точки.

В рамките на проекта участват 100 електрически градски коли "Смарт". Според общината в немската столица към 2020 г. в Берлин ще се движат над милион електромобила.

От страна на автмобилнитя компании съглашението са подписали "Фолксваген", БМВ, "Форд", "Дженерал мотърс", ФИАТ, "Тойота" и "Мицубиши", а от енергийните компании - E.ON, Vattenfall, EDF, Npower, Endesa и Enel.

Сроковете за въвеждане на стандарта в сила засега не са определени, но споразумението е важна крачка към масовата употреба на лични електрокари без проблем навсякъде, независимо на коя компания са производство.

В света вече има един проект за унификация на електрическите зарядни станции за автомобили - израело-американският "Better Place", към който се присъединиха вече Дания, щатите Калифорния и Хавай, Австралия и Канада. От автомобилната страна партньори на Better Place е алиансът "Рено-Нисан".

Между двата проекта има различия, най-вече във формата на конекторната вилка и в напрежението за зарeждане. При израелско-американският проект напрежението е нормалното битово, а мощността е до 6,6 киловата.

Кой от двата стандарта ще стане световен е трудно да се каже. При първия участват повече партньори, докато Better Place е доста напред по отношение на вече извършеното.

Засега 400-волтовите "световни конекторни зарядни станции" са все още ред в меморандум за намерения, докато електрическите зарядни колонки на Вetter Place съществуват реално.

Източник на статията: Vesti.bg