Най-добрата репутация сред клиентите отново имат японските марки

Проучване в Щатите показва, че Subaru и Lexus се ползват с най-добра репутация сред клиентите

Пламен Георгиев,
Subaru Outback

Subaru

Subaru Outback

П роучването Automotive Reputation Report показва, че най-добра репутация сред клиентите имат Subaru (сред масовите марки) и Lexus (сред луксозните марки).

Subaru се придвижва до първото място, след като миналата година там бе Nissan. Lexus също скача едно място напред, тъй като миналата година отличието при луксозните брандове се държеше от Infiniti.

В Топ 5 на масовите марки има само японски (Mitsubishi, Toyota, Nissan, Honda), докато при луксозните те са „само” три (BMW и Porsche разбиват азиатската доминация)

Обратната връзка от клиентите е важна, а не мястото, от което идва, казва Дейв Мингъл, топ мениджър на компанията Reputation, провела проучването.

Обратната връзка от Google, Facebook, Twitter или TikTok е особено важна за младите клиенти, които използват тези платформи, за да споделят своя опит с автомобилните марки.

Компаниите трябва да следят какво се казва и да участват там, за да взаимодействат с тези клиенти,” казва Мингъл.

Reputation е анализирала около 20 000 дилърства, 33 марки и 5 млн. клиентски ревюта, за да подреди масовите и луксозните марки в САЩ, както и частните и обществени дилърства. Марките са оценявани по положителните мнения за тях, видимост и ангажираност, които според Reputation са ключови елементи на репутацията.

Освен че анализира милиони отзиви, Reputation анкетира купувачите относно използването на дигитални инструменти за покупка на автомобили. От тези потребители 85% казват, че отзивите са важни. Потребителите също така са готови да пътуват до най-високо оценените дилъри.

Първото впечатление на потребителя от дилърството се създава доста преди да той да влезе в него (ако въобще влезе), като 43% от купувачите използват Google, за да решат къде да купят кола. Онлайн обслужването на клиентите е важно за потребителите, тъй като 40% искат да насрочат тестово шофиране онлайн, а 61% искат да разгледат инвентара в мрежата, показват данните на Reputation.

Докладът за 2022 г. показва, че все повече хора говорят за електрически автомобили, което според Мингъл е сред най-забележителните тенденции.

Мисля, че това изгражда ентусиазъм за индустрията и за новите технологии“, казва Мингъл. „Сега, дали това ще се превърне в продажби или не? Не знам, но първо трябва да изградите осведоменост и вълнение, за да дойде търсенето.“

Източник на статията: autonews.com

японски компании японски марки Lexus LX Subaru AWD индекс проучване за надеждност