"Опел" представи повече информация за новия си субкомпактен всъдеход - "Мока", който влиза в продажба от края на годината.
Моделът е дълъг само 4,28 метра и е предназначен за употреба предимно в града. По желание той може да бъде оборудван и със система за задвижване на четирите колела, което би му позволило да се справя и с неособено тежки изпитания извън пътя.
В моторната гама има три двигателя.
Бензиновите предложения са 1,6-литров атмосферен агрегат с максимална мощност 115 к.с. (максимален въртящ момент 155 Нм) и 1,4-литров турбодвигател със 140 к.с. и въртящ момент 200 Нм.
Дизеловият е 1,7 CDTI (130 к.с., 300 Нм ) и се предлага с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична предавателна кутия. Бензиновият двигател с принудително пълнене се предлага със същата механична трансмисия, а по-късно ще получи автоматик.
Всички версии с механични скоростни кутии са оборудвани със Start/Stop система.
Предното окачване залага на традиционния McPherson, който е получил обаче и допълнителна пружина за компенсация на страничното натоварване.
Задното окачване е с допълнителен тръбен торсионен елемент с U-образен профил. Целта му е по-малък страничен наклон на каросерията в завой и по-стабилно поведение на пътя.
Моделът разполага с електрическо сервоуправление, което променя усилието, прилагано върху волана, в зависимост от различните скорости на движение.
"Мока" разполага и с помощна за водача система, базирана на предната камера Opel Eye, както и на камера за обратно виждане - така водачът е предупреждаван при непреднамерено напускане на лентата за движение, например, или пък може да се възползва от автоматичното разпознаване на пътните знаци.
"Опел Мока" е оборудван с ергономични седалки, сертифицирани от AGR - германската експертна организация за здрави гърбове "Aktion Gesunder Rücken". Седалката за водача с настройка в четири посоки е първата по рода си в SUV-B сегмента.
Задната седалка може да бъде разделена в пропорция 60/40, а свалена осигурява напълно равен под за товарене. Така товарният обем достига до 1372 л.
С "Мока" може да се използва и новото поколение на задната носеща конзола за велосипеди Flex-Fix. Тя е интегрирана в задната част на колата, издърпва се като чекмедже и може да поеме до три колела едновременно. Конструкцията й позволява удобен достъп до петата врата на автомобила, дори и когато е натоварена с велосипеди.
Въпреки SUV-позиционирането си и свързания с него висок просвет, в двете по-високи нива на оборудване - Enjoy и Cosmo, "Мока" идва с 18-цолови алуминиеви джанти. Има дори опция за 19-цолови.
Вижте над 90 хил. оферти за автомобили в Carmarket.bg