Mercedes първи пуска ниво 3 на автономност

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz Drive Pilot автономност

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz е първата автомобилна компания в света, която отговори на всички изисквания на регламента на ООН UN-R157 за системи ниво 3 на автономно управление. Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA) издаде първото в света одобрение на подобна автономна система. Германия беше първата страна в света, която регулира условното автоматизирано шофиране през 2017 г. и разреши в своя Закон за движение по пътищата системи ниво 3 на автономно управление.

След полученото одобрение и още през първата половина на 2022 г. клиентите на Mercedes-Benz в Германия ще могат да си купят новата S-класа със система DRIVE PILOT. Така при натоварен трафик или задръстване и на подходящи магистрални участъци в Германия те ще могат да шофират в условно автоматизиран режим при скорост до 60 км/ч.

Mercedes-Benz S-Class plug-in минава над 100 км само на ток

DRIVE PILOT облекчава водача и му дава възможност да използва допълнителни функции на централния дисплей, които по принцип са блокирани по време на шофиране, като например онлайн пазаруване или преглед на електронна поща. Одобрението на системата от германските власти се отнася и за флагмана на електрическите автомобили на Mercedes-Benz - EQS.

Mercedes-Benz EQS кацна в България, впечатляващ е във всяко едно отношение

Първоначално DRIVE PILOT Mercedes-Benz ще може да се използва на 13,191 километра магистрален път в Германия, както в много натоварен трафик. В началото системата ще може да се използва до законово разрешената скорост от 60 км/ч. Активирането на системата става от волана със специални бутони. Когато системата е активна, DRIVE PILOT контролира скоростта и разстоянието и насочва автомобила в неговата лента. Тя взема предвид профила на пътя и събитията, възникнали по маршрута и пътните знаци. Системата също така реагира на неочаквани пътни ситуации и се справя с тях самостоятелно, например чрез маневри за избягване в рамките на лентата или чрез спиране.

Местоположението на S-Class се определя с помощта на изключително точна система за позициониране. Тя е много по-прецизна от конвенционалните GPS системи. При нея данните, получени от сателитната навигация, се съпоставят с данни от сензори и данни от HD карта. Картографските данни се съхраняват в центрове за данни и се актуализират постоянно. Тази високопрецизна карта се различава от картите на навигационните устройства с по-високата си точност и моделите на кръстовищата и лентите за движение.

Втори китайски производител стъпва официално у нас

SUV-купето VW Taigo дебютира у нас с атрактивен дизайн и цени

От 2030 г. Peugeot ще продава само е-коли в Европа

Източник на статията: Vesti.bg

Mercedes-Benz Drive Pilot автономност