П рекъсването на икономическите връзки с Китай е нереалистично, казва Ола Калениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz, пред немския Bild am Sonntag, цитиран от Automotive News. Ако такъв опит все пак бъде направен, това ще постави по-голямата част от индустрията на Германия под риск.
Европа се опитва да намали зависимостта си от Китай, след като пандемията и войната в Украйна показаха съвсем ясно опасностите да се разчита на монополни доставчици и крехките вериги за доставки.
Калениус казва, че прекъсването на връзките с Китай, втората най-голяма икономика в света, е „немислимо за почти цялата германска индустрия."
Основните играчи в световната икономика, Европа, САЩ и Китай, са толкова тясно свързани, че няма никакъв смисъл да се прекъсват връзките с Китай”, казва Калениус.
Германските (а и всички останали) производители зависят от китайския автомобилен пазар, най-големият в света, а председателят на Geely Ли Шуфу е вторият най-голям частен инвеститор.
През 2022 г. на Китай се падат 18% от приходите и 37% от продажбите на Mercedes, като тези проценти вероятно ще се увеличават.
Оптимистично настроен съм, че продажбите ни в Китай ще нараснат и тази година. По време на пандемията, по-богатите китайци спестиха изключително големи средства. Тази мощ трябва да ни облагодетелства."