Новият Gelandewagen идва с повече мощност и „прозрачен“ преден капак

Офроуд еталонът на Mercedes през последните 45 години се обновява в годината, когато трябва да видим и електрическия му вариант

Mercedes Benz G Class

Mercedes-AMG

С лед като десетилетия наред G-Wagen не се обновяваше, през 2018 г. оригиналната формула бе кардинално променена. Сега, шест години след този момент, „Кубчето“ минава през първия си ъпдейт, в който влиза електрифициране (не пълно, него предстои да видим скоро) на задвижването.

Модернизирана е 9-степенната трансмисия, а задвижването на четирите колела с разпределение на въртящия момент 40:60 между двете оси е стандартно. Три механични диференциала с раздатъчна кутия се грижат G-Class да може да се справя с всякакви терени, за което помага и клиренсът от 271 мм, измерен между осите. За това спомагат и ъглите за заход и отход съответно 30- и 31 градуса.

Mercedes-AMG

За оптимизиране на офроуд шофирането функцията Off-Road Cockpit е вкарана в MBUX инфотейнмънт системата. Off-Road Cockpit показва неща като позициониране на автомобила, надморска височина, ъгъл на завиване и температура на 12,3-инчовия централен дисплей.

Функцията “Transparent Hood”, заета от EQE и GLC, позволява на водача да вижда „през“ предницата на колата, като се използва 360-градусов обзор от високо.

Mercedes-AMG

Три са версиите за европейския пазар – 450d, 500 63 AMG. Трилитровият редови дизелов „шестак“ е получил с 20 к.с. повече и вече достига 367 к.с. Истинският скок е в нютон метрите, които са нараснали с цели 200 до 750 Нм. Неочакваш с подобни параметри и тегло 2550 кг това „Кубче“ да има завидни динамични параметри, но ускорението до 100 км/ч от 5,8 сек си е завиден параметър.

Абсолютно идентичен скок на „конете“ и нютон метрите има и при бензиновия „шестак“, защото той идва от 48-волтовата мека хибридна система: +20 к.с. и +200 Нм, т.е. 449 к.с. и 560 Нм. Така стигаме до любимия AMG G 63 с 4,0-литров V8, чиято мощност отново е с 20 к.с. нагоре до 585 к.с., докато въртящият момент вече е 850 Нм (+200 Нм). Всичко това се е отразило на ускорението до 100 км/ч, спаднало до 4,3 сек.

Mercedes-AMG

AMG Active Ride Control е нова опция на G 63, като добавя хидравлични стабилизатори и регулируеми амортисьори за по-добро оn- и off road поведение. Идва като част от AMG Offroad Package Pro.

Стартовата цена на модела в Германия започна от 122 808 евро.

G-Klasse кубчето Gelandewagen Mercedes G-Class Mercedes