М нозина са забелязали, че огромното мнозинство от автомобили е в нюансите на няколко основни цвята: черен, бял, сив, син. Причината – много хора смятат, че традиционните цветове имат най-голям шанс за продаване на добра цена и запазват най-много от стойността на колата.
Ново проучване на iSeeCars, цитирано от CarScoops, обаче оборва тези твърдения. То открива, че автомобилите губят средно 31% от стойността си през първите три години притежание. Ако започнем да разглеждаме цветовете, ще видим разлики в обезценката.
Най-много се обезценяват златистите, белите и черните коли. Съответно 34,4%, 32,1% и 31,9%. Сините губят 30,9%, а сивите – 30,5%.
На положителния полюс са колите с най-малка обезценка. Това са все изненадващи цветове. На трето място са зелените. Те губят 26,3% от стойността си. На второ място са оранжевите – 24,4% обезценяване. А най-добре задържат стойността си жълтите – 24%.
„Жълтото и оранжевото са цветовете, които задържат най-много стойността си, откакто iSeeCars анализира и този аспект на обезценяване. Това не са много популярни цветове, но има повече търсене, отколкото наличности и съответно се отразява в по-висока стойност на пазара“, казва Карл Брауър, анализатор в iSeeCars.
От друга страна черното и бялото са двата най-разпространени цвята, което означава, че най-много хора ги искат. Но пък заради масовостта им, те изобилстват на пазара и съответно купувачите имат много по-голям избор от наличности, така че цветът не задържа цената, а напротив, клиентите търсят най-евтиния възможен автомобил с желания нюанс, казва Брауър.
Има и известни разлики според типа автомобил. При SUV, най-много задържат цената си оранжевите, зелените и жълтите модели. Най-губещи са черните, кафявите и белите.
При седаните стойността си задържат най-добре оранжевите, жълтите и… бежовите. Големите губещи са златистите, зелените и кафявите.
При спортните купета няма изненади. Най-добър избор са жълтите, оранжевите или зелените. Най-губещи са белите, зелените и черните.