Кой лъже най-много за разхода на гориво?

мерцедес звезда

ЕПА/БГНЕС

И зследване на показателите за разхода на гориво при новите автомобили в ЕС сочи растяща с всяка година разлика между лабораторните данни за икономичността на моделите и реалните данни. 

Най-големи разлики са засечени в гамата на „Мерцедес“, сочи доклад на брюкселския център „Транспорт и Околна среда“ (Transport&Environment, Т&Е).

Средно разликата в данните при експлоатацията на автомобилите от частни лица и лабораторни данни

е нараснала до 31%.

За сравнение през 2001 г. тази разлика е била 8%. При фирмените автомобили разликата е още по-фрапираща – тя е цели 43%.

По оценката на T&E тези различия водят до това, че средностатистическият европейски водач ежегодно влиза в непланирани разходи за гориво от около 500 евро годишно. За целия цикъл на експлоатация на колата това прави над 5500 евро.

Лидер при манипулациите в лабораторните изпитания за разход на гориво се оказва „Мерцедес“ . 

На второ място се нарежда БМВ, следван с много малка разлика от „Форд“.

Марките на „Дженеръл мотърс“ (като „Опел“, например) са на четвърто място, а след това се нарежда „Фолксваген“. 

Дори при „Рено“, „Пежо“, „Ситроен“ и „Тойота“, които са класирани на по-задни места, разликата между лабораторната и реалната консумация на гориво може да достигне 25%. 

Transportenvironment.org

Ако колата ви харчи 40% повече от заявеното в брошурата ѝ от производителя,

това не значи, че натискате прекалено здраво педала за газта. Работата е там, че „Мерцедес“ днес е лидер в манипулирането на изпитанията на колите си, получавайки в лабораторни условия показатели, които е невъзможно да бъдат постигнати в реалния живот, се казва в съобщението на T&E.

От своя страна обаче „Мерцедес“ отбелязва, че правилата за изпитания за определяне разхода на гориво се налагат от органите на ЕС, а разликата между лабораторните и реални показатели се обяснява именно със стила на каране и наистина може да достигне до 30%.

Източник на статията: Vesti.bg

автомобили гориво разход