В секи годишен отчет съдържа богата информация не само за печалбите и маржовете, но и за структурата на компанията. Една от интересните информации е за броя служители във всяка компания. Въпреки че все още липсват данни за повечето японски производители (тъй като те обикновено публикуват данни въз основа на техния финансов календар, завършващ в края на март), Motor1 успя да компилира данни за предходния период (фискалната година, завършваща през март 2024 г.).
Ако приемем, че няма промени в заетостта оттогава, следващите резултати са доста интересни.
BYD разчита на армия от работници
Последните налични данни от най-големия автомобилен производител в Китай показват, че 900 608 души са били на заплата към средата на септември 2024 г. Това е най-големият брой служители в индустрията. През 2024 г. BYD беше седмият най-голям производител на автомобили в света по обем на продажбите и десети по приходи. Причината за толкова голям брой служители е неясна, особено в сравнение с по-големите японски, корейски, европейски и американски конкуренти.
Като цяло BYD продава само 4,7 нови коли на служител, докато средната стойност за 30-те анализирани компании е 17,2. Същото важи и за оперативната печалба на служител: 7380 евро в сравнение със средната за индустрията 34 812 евро.
10-те автомобилни групи с най-много служители:
1. BYD: 900 608 (към септември 2024 г.)
2. Volkswagen Group: 614 082
3. Toyota: 383 338
4. Hyundai-Kia: 313 949
5. Stellantis: 248 243
За разлика от BYD, японската компания Suzuki регистрира най-голям брой продадени нови автомобили на един зает в компанията с 43,8 броя. Със 74 212 служители Suzuki очаква да продаде общо 3,25 милиона нови автомобила до 2024 г. По отношение на печалбата компанията е спечелила 49 372 евро на един на служител. Но служителите са само един елемент от редица фактори, които влияят върху производителността и ефективността на компанията.
Брой продадени нови автомобили на зает служител
1. Suzuki: 43,8
2. Mitsubishi: 29,5
3. GM: 28,9
4. Toyota: 28,2
5. Mazda: 26,2
6. Ford: 26,1
7. Nissan: 25,1
8. Subaru: 25
9. Hyundai-Kia: 23
10. Renault: 23
Mercedes-Benz с повече служители от General Motors
Друг интересен факт относно тази статистика е, че по-малките компании по отношение на приходи/продажби имат повече служители от някои от по-големите си конкуренти. Пример е Mercedes-Benz. Продадине общо близо 2,4 млн. превозни средства (автомобили и ванове) през 2024 г., генерирайки приходи от 145,6 млрд. евро. За този немски производител работят 175 264 души към 31 декември 2024 г., което означава, че на всеки служител се падат средно по 13,6 автомобила и компанията е спечелила 77 592 евро на служител.
Базираният в САЩ General Motors, който доминираше световната автомобилна индустрия в продължение на десетилетия и сега е петият по големина производител в света, разчита на по-малка работна сила от около 162 000 души. По-високите приходи и продадени автомобили и по-малкият брой служители в сравнение с Mercedes-Benz показват, че американският производител е успял да спечели почти колкото германския (75 836), но с повече служители и продажба на много повече автомобили (28,9).
10-те най-печеливши компании на база брой служители
1. Ferrari: 345 815 евро
2. Porsche: 234 592
3. Mercedes-Benz: 77 592
4. Toyota: 76 315
5. GM: 75 836
6. Subaru: 75 726
7. BMW Group: 72 336
8. Hyundai-Kia: 56 026
9. Tesla: 54 112
10. Suzuki: 49 371