К итайската приливна вълна така и не успя (за момента) да залее Европа, а причината е една: на Стария континент китайските модели са много, много далеч като цени от тези, на които се продават в родината си. Освен това, досега марките от Поднебесната империя предпочитаха да залагат да по-скъпи продукти, защото маржът на печалбата им тук, в Европа, е гигантски.
Истинският кошмар за всички топ шефове на т. нар. наследствени автомобилни производители ще се материализира тогава, когато в Европа започнат да се продават евтини китайски автомобили.
И това постепенно ще се случи. Два от тези достъпни (защото не смеем да кажем евтини, докато не видим цените им) китайски модела ще дойдат от Leapmotor. Марката вече е под огромната „шапка“ на концерна Stellantis, чийто партньор в България е SFA Automotive, официален представител за България на марките Peugeot, Citroen, Opel, DS, Alfa Romeo, Jeep, Fiat и Abarth.

Leapmotor
Leapmotor C10
В България Leapmotor ще влезе с електромобилите C10 и T03, които преди време бяха наречени от автомобилните журналисти „убийци“ на Dacia. Ще им е малко трудно да го направят с това си задвижване, но залагаме надежди, че тези два модела ще са първите наистина достъпни китайски автомобили в България.
C10 е електрически SUV, изграден на технологията Cell-to-Chassis (CTC). Той има и версия REEV (Range Extender Electric Vehicle), което ще рече, че ДВГ играе ролята на генератор на ток, който зарежда батерия, която изпраща енергията към колелата. От компанията казват, че в тази конфигурация са гарантирани до 974 км пробег по WLTP. Моделът получи 5-звезден рейтинг по новата E-NCAP програма.
T03 е компактен електрически автомобил. Предназначен за градско шофиране, моделът е със 70 kW двигател, предлага пробег от 265 км по WLTP и разполага с три режима на управление: комфортен, ефективен и спортен. Като размери тази кола си съперничи с Dacia Sandero.