А втомобилното изложение в Женева вече отиде в историята, но за мое щастие имах възможността да видя най-голямата (за мен) атракция по време на финалното издание на салона, това бе щандът на Kimera Automobili. Компанията възражда емблематични чудовищни машини от Група В от славното минало на рали спорта. Добрата новина е, че това продължава с третия модел в гамата.
Тук за основа на К39 е взет моделът Evo37 на Kimera, разработен като модерната версия на Lancia 037. В този случай обаче не говорим за уличен модел, а за пълноценен пистов състезателен прототип, чиято премиера се състоя този уикенд по време на „Пайкс Пийк“.
В нашия случай за вдъхновение на В39 е послужила Lancia Beta Turbo Montecarlo. Ростомодът е с удължено купе и ярко откроими аеродинамични компоненти, повтарящи формите на класическия италиански суперавтомобил. Хората зад проекта искат да върнат духа на състезателния екип Martini Racing Team, който доминираше в WRC през 70- и 80-те години. Не случайно и Мики Биазион е замесен във всичко това.
Новата състезателна бегачка е с удължена задна част и масивно антикрило, типичната за този тип автомобили перка на покрива, силно разширени колесни арки, странични въздуховоди и гигантски дифузьор. Цветовете са типичните за Martini Racing.
За момента техническите характеристики не се разкриват за момента, но знаем, че шасито и купето са карбонови. Не е ясно също и какъв ще е тиражът, както и цената на това удоволствие. Спокойно може да предположим, че броят ще е малък, а цената – сериозна.