Kimera Evo38 e духовният наследник на легендарната Lancia 037

Моделът ни връща към времената на чудовищата от Група В, но опаковката е модерна

Пламен Георгиев,
Kimera Evo038

Kimera Automobili

Kimera Evo38 ни се представя като визия за това, „което можеше да бъде“, ако легендарната Lancia 037 от WRC бе продължила развитието си след 1992 г.

Evo38 е еволюция на дебютния за италианската фирма модел, Evo37, като най-значимата модификация е добавянето на задвижваща предна ос, за да се получи един истински наследник на Integrale.

Подобно на 4WD рали колите, които излизат на сцената след забраната на бегачките от Група В (категорията, в която Lancia често доминираше), Evo38 разчита на електрохидравличен диференциал, който може да се калибрира от кокпита, за да даде на водача по-прецизен контрол чрез дозиране на въртящия момент на всяка ос.

Системата 4WD осигурява на Evo38 по-контролирано и прецизно управление спрямо Evo37, но в същото време диференциалът значи, че предните колела могат да бъдат изкарани от уравнението.

Kimera Automobili

Шестстепенната механична трансмисия е запазена, но предавателните числа са скъсени, като от компанията казват, че вдъхновената от Група В машина се чувства у дома си на „смесени пътища, а не на бързи трасета“.

От Kimera работят по нова електронна секвенциална трансмисия, която да превърне модела в истинско „пистово оръжие“.

Важното е, че макар и с 4WD, Kimera Evo038 тежи само около 1100 кг (приблизително колкото Alpine A110), благодарение на използването на карбон за купето и титан за шасито.

Kimera Automobili

Мощността е увеличена, от около 500 к.с. в 037 до почти 600 к.с., това е станало чрез по-голяма турбина, променлива фаза на газоразпределение.

Моделът ще бъде показан на започващото в понеделник изложение в Женева, на което CarMarket.bg ще присъства. Нищо не се казва за цени, но това удоволствие спокойно ще прескочи 500-600 000 евро.

Kimera Kimera Evo038