Kimera Evo38 ни се представя като визия за това, „което можеше да бъде“, ако легендарната Lancia 037 от WRC бе продължила развитието си след 1992 г.
Evo38 е еволюция на дебютния за италианската фирма модел, Evo37, като най-значимата модификация е добавянето на задвижваща предна ос, за да се получи един истински наследник на Integrale.
Подобно на 4WD рали колите, които излизат на сцената след забраната на бегачките от Група В (категорията, в която Lancia често доминираше), Evo38 разчита на електрохидравличен диференциал, който може да се калибрира от кокпита, за да даде на водача по-прецизен контрол чрез дозиране на въртящия момент на всяка ос.
Системата 4WD осигурява на Evo38 по-контролирано и прецизно управление спрямо Evo37, но в същото време диференциалът значи, че предните колела могат да бъдат изкарани от уравнението.
Шестстепенната механична трансмисия е запазена, но предавателните числа са скъсени, като от компанията казват, че вдъхновената от Група В машина се чувства у дома си на „смесени пътища, а не на бързи трасета“.
От Kimera работят по нова електронна секвенциална трансмисия, която да превърне модела в истинско „пистово оръжие“.
Важното е, че макар и с 4WD, Kimera Evo038 тежи само около 1100 кг (приблизително колкото Alpine A110), благодарение на използването на карбон за купето и титан за шасито.
Мощността е увеличена, от около 500 к.с. в 037 до почти 600 к.с., това е станало чрез по-голяма турбина, променлива фаза на газоразпределение.
Моделът ще бъде показан на започващото в понеделник изложение в Женева, на което CarMarket.bg ще присъства. Нищо не се казва за цени, но това удоволствие спокойно ще прескочи 500-600 000 евро.