Lexus LFA се превърна в суперавтомобил със статут на легенда и сред най-желаните коли от ентусиастите. Въпреки това „животът“ на автомобила на пазара не отразяваше този интерес, отбелязва Motor1.
Производството на колата приключи през 2012 г., като бяха направени 500 броя. Част от тях обаче останаха непродадени и стояха в различни дилъри на Lexus и Toyota по света. Към 2019 г., американското звено на Lexus беше обявило, че разполага с 7-10 LFA на склад.
Непродадени бройки има и при други дилъри. В Австралия това дори се е оказало проблем наскоро. Тамошен дилър на Toyota е трябвало да купи автомобила лично, за да го „спаси“.
На 1-ви юли т.г. в Австралия влезе в сила нов закон за стандартите на автомобилите. Тъй като LFA е много по-стар, той практически не отговаря на изисквания за „нов автомобил“ и няма да може да бъде продаден като такъв в страната. Единственият начин да бъде спасен, е да бъде регистриран преди влизането в сила на закона. Така при препродажба, това вече ще е „употребяван“ автомобил, макар и никога да не е напускал шоурума.
Само 10 бройки от LFA има в Австралия, но очевидно дори и това е много за тамошното търсене. Когато беше пусната през 2011 г. LFA струваше 400 000 долара. Дори и сега непродадените бройки задържат цена от около 300-350 000 долара, а притежавани и добре поддържани от колекционери екземпляри, могат да са дори и над оригиналната цена.
Има слухове, че Lexus подготвя наследник на LFA. Той най-вероятно ще бъде хибрид, като според други спекулации ще е изцяло електрически. Lexus е загатвала интерес към нов суперспортен модел, но без да навлиза в подробности.