I.D. CROZZ е електрически концепт, който е част от електрическата кампания, с която Volkswagen ще разширява моделната си гама – първоначално с три модела от 2020 г. През 2025 г. Volkswagen ще предлага общо 23 изцяло електрически модела, а в следващите 5 години компанията ще инвестира в електрификация 5 млрд. евро.
Новият I.D. CROZZ е компактен SUV с купе с четири врати, претърпял технологично развитие. Това се забелязва в множество промени в дизайна на предната и задната част на концепта.
В интериора също има промени и развитие. B-колоната е премахната и широко отварящите се и плъзгащи врати се отворят толкова, че без проблем може да се превози велосипед. Изцяло новоразработената система CleanAir от Volkswagen осигурява винаги чист въздух в купето, без значение от външните условия. В допълнение I.D. CROZZ е оборудван с нов гласов асистент, който активира отваряне и затваряне на вратите чрез гласова команда. Също може да активира и деактивира модула за автоматично шофиране I.D. Pilot.
Един електромотор задвижва предната ос и още един задната, а разпределението на мощността се контролира чрез „електрически кардан”. Пробегът на този SUV с мощност 225 кВт и максимална скорост 180км/ч е до 500 километра (по NEDC) на едно зареждане на батерията. Батерията може да се зареди до 80% за 30 минути на бърза зарядна станция.
Идеалното разпределение на теглото между двете оси е постигнато благодарение на централно интегрираната батерия и двете задвижващи системи отпред и отзад. Това позволява на новия I.D. CROZZ да демострира пътно поведение равно на това на Golf GTI. Значителна роля тук имат и ходовата част с електронно контролирани амортисьори, мултираменното задно окачване и изцяло новоразработеното MacPherson окачване.
През 2020 Volkswagen ще пусне в производство компактния, изцяло електрически, четириврат I.D. в Golf сегмента, а модерният I.D. CROZZ ще се позиционира в SUV сегмента. I.D. BUZZ – интерпретация на легендарния Volkswagen Bulli ше се появи на пазара през 2022. Всички три I.D. концепта споделят новата „изцяло електрическа архитектура”, разработена на обща платформа и изцяло нов авангарден дизайн.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Четете още:
Двигател от Ф1, до 200 стига за под 6 секунди и струва 2,275 млн. евро
Баварците ще представят 12 електромобила в следващите 8 години
PSA Peugeot Citroen публикува реалния разход на своите автомобили