Honda заменя работниците с роботи и AI в китайския си завод

Заводът за електромобили на Honda в Китай изисква 30% по-малко работници

GAC китайски автомобили

GAC

Honda залага на автоматизацията и изкуствения интелект, за да трансформира производствения си процес на електромобили в Китай, намалявайки нуждата си от персонал с цели 30%.

Докато роботите все още не могат да заменят напълно човека, технологията, която Honda пуска на пазара – заедно с подобни усилия от компании като Mercedes-Benz, BMW и Dongfeng – предполага бъдеще, което може да не е толкова светло за човешката работна ръка.

Японският автомобилен производител наскоро започна производството на изцяло електрическия Ye P7 с местния партньор Guangzhou Automobile Group. Заводът в Гуанджоу използва автоматизирано управлявани превозни средства, или AGV, за преместване на важни автомобилни компоненти из целия завод, включително на тежките батерии. Традиционно хората отговарят за тази дейност в производствените халета.

В интервю за Nikkei Asia, Honda разкрива, че използва AI за фина настройка на процеса на заваряване за Ye P7. Целта? „Намаляване на фиксираните разходи възможно най-много“. Компанията вижда „електрификацията като възможност за основен ремонт на начина, по който произвеждаме автомобили“, шанс да се преосмисли всичко от самото начало.

Ye P7 е важен автомобил за Honda. Като се има предвид, че Китай бързо се превърна в най-големия пазар на електромобили в света, японците не могат да си позволят да изостанат от конкуренцията и тук, в противен случай ще отчетат още по-голям спад на продажбите си в Китай.

Подобно на S7, представен по-рано този месец и създаден с Dongfeng, P7 има 89,8 kWh батерия, а базовите модели разполагат със заден мотор с 268 к.с. Предлага се и версия с два двигателя, която може да се похвали с комбинирана мощност от 469 к.с. Моделите със задвижване на задните колела имат обявен пробег от 650 км, докато версията със задвижване на всички колела може да измине до 620 км между зареждания според китайския тестови цикъл.

Източник на статията: carscoops.com

роботи Honda заводи GAC