Honda планира лансирането на гама от по-евтини и по-ефективни e:HEV хибриди с новоразработени 1,5-литрови и 2,0-литрови двигатели, които са в основата на следващото поколение хибриди. То съчетава изцяло нови 1,5- и 2,0-литрови двигатели с директно впръскване по цикъл на Аткинсън
Honda твърди, че когато това задвижване се комбинира с новата средноразмерна платформа следващо поколение, която в момента е в процес на разработка, водачите могат да очакват повече от 10% подобрение на горивната ефективност. Освен това можем да очакваме по-малки и по-ефективни задвижващи единици с повече сходство между малките и средните системи. Последното усилие обещава да намали разходите „значително“. Различните режими на задвижване на хибридните задвижвания също са променени за подобрена производителност и ефективност.
Както се споменава в официалния пресрелийз, всички бъдещи хибриди са планирани да имат нова система S+Shift, която „прецизно контролира … оборотите на двигателя по време на ускорение и намаляване на скоростта, за да реализира директна реакция на задвижването и рязко превключване на предавките.“ Системата също така се опитва да „стимулира всички сетива на водача“ чрез „подобряване на качеството на звука на двигателя“ през високоговорителите на аудио системата.
Въпреки че това е фалшиво, Honda твърди, че системата засилва „усещането за единство между водача и превозното средство“. S+Shift дебютира на Prelude следващата година и има подобрена логика за линейно управление на превключването.
Хибридите от следващо поколение ще предлагат ново електрическо задвижване на четирите колела, което може да се споделя с електромобили. Това трябва да намали разходите и сложността, като същевременно подобри производителността при неблагоприятни условия. Връщайки се към новата платформа от среден размер, Honda каза, че включва „ново управление на твърдостта на каросерията“, за да намали теглото. Тези подобрения ще бъдат придружени от опростена структура на каросерията, която обещава намаляване на теглото с до 10% в сравнение с настоящите хибриди. Това може да доведе до спестяване на тегло от около 90 кг.
Може би най-важното е, че Honda твърди, че се стреми да намали цената на своите хибридно-електрически превозни средства от следващо поколение с до 50%, сравнявайки модела, който ще бъде пуснат на пазара през 2027 г., с подобна версия, представена през 2018 г. Honda иска да продава 1,3 милиона хибрида годишно до 2030 г., макар компанията все още планира да премине към нулеви емисии до 2040 г. Това означава, че хибридите са за тук и сега, докато електромобилите са за средносрочен и дългосрочен план.