В секи случай на запалил се електромобил придобива световна значимост и популярност, като лайтмотивът е: „Електромобилите са много опасни“. В това твърдение има и истина, защото гасенето на електромобил е много трудно, изисква специално оборудване, много вода, специална подготовка и т.н., все неща, с които родните пожарникари вероятно не са готови да се справят. Дано няма повод да видим дали ще могат или не, но съвсем скоро е имало случай, който за малко се е разминал с по-тежки последствия.
Става въпрос за запалил се конвенционален автомобил с ДВГ, което по принцип не е новина, но можеше да се превърне, ако (и добре че не е станало) е бил засегнат някой от електромобилите на близката Supercharger станцията на Tesla в столичния МОЛ „Парадайз“.
От поста на Krasimir Zhivkov в страницата Собственици на електромобили в България във „Фейсбук“ се разбира, че пожарът се е разиграл на 50-ина метра от зарядната станция. Запалил се е стар автомобил с ДВГ. Свидетелят разказва, че шкафът с пожарогасители е бил заключен, чукът за счупване на стъклото му е липсвал. Пожарният кран и маркучът били с различни размери, т.е. неизползваеми.
В крайна сметка опасността е била неутрализирана, но изводът е, че трябва да се обърне внимание на подобни опасности, тъй като евентуално запалване на електромобил вече би бил сериозен проблем. Това се отнася както към всички подобни подземни гаражи и търговски центрове, така и за притовопожарните органи, които ще е добре да се подготвят за бъдещи случаи. Всички знаем, че гасенето на електромобил изисква коренно различни мерки и действия, а колите на ток се увеличават и с това потенциалната опасност също.