Гювечът свърши: Общинските камери ще следят за нарушения и ще глобяват

Така мрежата за контрол бързо ще се увеличи значително

С лед години чакане и чудене защо има толкова много камери по пътищата, а не глобяват, този проблем е на път да приключи. Транспортната комисия на парламента прие нужните промени в закона, така че и общинските камери да могат да следят за нарушения, съобщава NOVA.

Остава обновените текстове на закона да преминат и през пленарната зала. Те предвиждат разрешаване на МВР да използва и общински камери, за да санкционира нарушители. Досега законът позволяваше глоби да се налагат само през камери, които са собственост на МВР.

С въвеждането на промените, мрежата от камери за следене на движението ще нарасне значително. Само в София има около 800 общински камери. Около от 300 от тях имат функция за автоматично разпознаване на регистрационни номера и могат да се надградят за измерване на скорост. „Те са разположени на малкия и големия ринг, в бус лентите и са подготвени за използването на нискоемисионната зона“, казва пред „Здравей, България“ Димитър Петров, директор на "Управление и анализ на трафика" в Столичната община.

Той допълва, че камерите трябва да бъдат допълнени с датчици или радари и да преминат сертификация. Освен това модерните системи за видеонаблюдение позволяват засичане и на много други нарушения – преминаване на червен сигнал на светофара, неправилни маневри, шофиране в насрещното или дори шофиране без колан. Не се уточнява дали камерите ще следят и за такива нарушения и кога.

Не всички обаче са ентусиазирани от промените. Бившият директор на КАТ София Тенчо Тенев каза в студиото на "Твоят ден" се опасява, че системата може да се претовари от толкова много камери. За целта препоръчва да се помисли за софтуера за обработване на информацията и за превенция – преди камерите да има предупреждаващи табели.

Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадали в катастрофа смята, че ако в София се въведат въпросните допълнителни 300 камери, които да засичат скоростта, и няма дигитализиране на процесите по обработка на информацията и изпращането ѝ на нарушителите, системата ще блокира и санкциите ще се получават с месеци забавяне.

Тодоров подчерта, че камерите на общините не са сертифицирани според изискванията, които имат камерите на Пътна полиция. Това беше адресирано по-рано от Димитър Петров, който заяви, че камерите ще преминат през въпросната сертификация преди да започнат да се използват за следене за нарушения.

коли автомобили камера за скорост камери за скорост глоби КАТ полиция нарушения на пътя пътни нарушения