Т ази година е добра за индустрията по отношение на продажбите, но все пак не трябва да забравяме, че спадовете през предишните три бяха огромни. Въпреки това пазарът на луксозни и спортни автомобили процъфтява. Благодарение на Motor1.com и JATO Dynamics, може да проследим доста интересна тенденция именно в тази ниша, на която най-големите играчи са спортните подразделение на BMW и Mercedes.
Брандът, който изпъква, е този на BMW M. Според данните за нови регистрации в Европа, през първата половина на годината в Европа са реализирани над 19 600 продажби на BMW M модели. Това е ръст от 58% спрямо същия период на миналата година. Продажбите на BMW M в САЩ възлизат на 16 400 до юни, като само на тези два пазара са продадени 36 000 броя за шест месеца.
И тук се броят само истинските М-ки, няма място за версии като M440i например. Първият самостоятелен проект на BMW M от десетилетия също се радва на голям интерес. Говорим за XM, който в Щатите се е реализирал в тираж от 1171 бройки, приблизително толкова е продажбите и в Европа. Все пак това е автомобил, чиято цена на Стария континент започва от 160-170 000 евро (у нас тя е 335 000 лв.).
Прекият конкурент от AMG също се справя повече от добре. В Европа продажбите на най-спортните изпълнения на Mercedes са скочили с 57% през първата поливана на годината до 13 700 бройки. Основен играч тук е Mercedes-AMG SL, но той не е най-продаваният модел на AMG. Тази чест се продава на иконата (и най-скъп AMG) G63. На него се падат почти ¼ от всички продажби на AMG до юни.