Ford тръгва за пореден рекорд в планинската надпреварата Pikes Peak International Hill Climb. Миналата година производителят подобри предишното най-добро постижение с цели 37 секунди с помощта на SuperVan 4.2.
Сега компанията се връща в Колорадо с F-150 Lightning SuperTruck, чиято аеродинамика Ford показа в края на миналата година. Сега вече имаме информация и за задвижването на SuperTruck.
Специално подготвената машина разчита на три STARD UHP 6-фазни електромотора, които генерират над 1400 к.с., повече от системната мощност на SuperVan 4.2, който спечели миналогодишното събитие. Те се захранват от литиево-полимерна NMC батерия.
Ford е заменил камуфлажното фолио с украса в червено, бяло и синьо, а на чиито фон аеродинамиката изпъква още по-силно. „Синият овал” твърди, че това чудовище генерира над 3000 кг притискаща сила при 240 км/ч.
Веднага се открояват триелементният преден сплитер и колосалното задно крило. На мястото на фаровете има въздуховоди, странични дифузьори, отвори в предния капак, както и колосален заден дифузьор. Цялото това изпълнение е било упражнение без ограничение за аеродинамиците, които е трябвало да притиснат машината възможно най-силно върху земята, за да се експлоатира мощността по най-добрия начин. А тези 1400 к.с. ще отиват към асфалта посредством гуми Pirelli P-Zero, монтирани на ковани магнезиеви джанти. Спирачките са карбон-керамични.
Зад волана на машината ще седи Ромен Дюма. Той пилотира SuperVan 4.2 по трасето миналата година, поставяйки новия рекорд в Open Class с време 8:47,682 минути. Сега чакаме нов рекорд. „Надпреварата към небесата” ще се проведе на 23 юни.