Ford Escape, Edge и Transit Connect са изправени пред предсрочно пенсиониране, докато Ford върви напред с плановете си за електрификация на гамата, която ще струва повече от очакваното. Но това явно няма да спре компанията, която се стреми към ново поколение електромобили с висок марж на печалбата.
Ford признава, че бизнесът с електрически автомобили ще загуби $4,5 млрд. от предварително очакваните за 2023 г. Към това се добавя, че производствените планове също се коригират със знак минус. Макар Ford все още да възнамерява да произвежда по 400 000 е-коли годишно в близко бъдеще, това няма как да стане през 2024 г., както бе обещано първоначално. Това означава, че плановете да се правят по 2 млн. електромобила годишно от 2026 г. също ще се коригират.
Но Ford не се отказва от убеждението си, че второто поколение EV платформа ще намали достатъчно сложността и разходите, за да се постигне 8% марж на печалбата до 2026 г., съобщава Autonews. Платформата ще е в основата на нов пълноразмерен пикап, който ще се прави в Тенеси, както и на 7-местен SUV, който ще се прави в Оуквил, Канада.
Тези високо печеливши EV ще намалят зависимост от моделите с ДВГ, които в момента неутрализират загубите по строежа на заводи за електромобили и самото им развитие. Но някои дългогодишни „служители” са поели по пътя на птицата додо. Това са Escape, Edge и Transit Connect.
Edge ще бъде пенсиониран догодина, за да може Ford да преоборудва завода в Оуквил, подготвяйки го за 7-местен електрически SUV. Същото ще се случи с Transit Connect в САЩ през 2024 г., но моделът ще остане в Европа. Що касае Escape, все още няма крайна дата за пенсионирането му, което значи, че може би му остават още някоя и друго година служба, но следващо поколение на модела не е планирано.
Наскоро Джим Фарли обяви, че планира да учетвори продажбите на хибридни модели след успеха на електрифицираните Maverick и F-150.