Н овият Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) съчетава добре познатите възможности на най-продавания пикап в Европа, като може да се похвали и с възможност за изминаване на до 43 км само на ток. Към това се добавя и фактът, че този модел е с най-високия въртящ момент в сериен Ranger досега.
Ranger PHEV се предлага в ексклузивната стартова версия Stormtrak, както и в добре познатите модификации Wildtrak и XLT. Моделът въвежда и системата Pro Power Onboard2 – за първи път в гамата Ranger – която позволява захранване на инструменти и оборудване с до 6,9 kW директно от батерията на автомобила, независимо от местоположението.
Производството на Ranger PHEV за Европа вече тече във фабриката на Ford в Силвъртън, Южна Африка, а първите доставки до европейски клиенти вече са факт.
Ford Ranger PHEV разчита на изцяло нова хибридна задвижваща система, която комбинира 2,3-литров бензинов двигател Ford EcoBoost с 10-степенна автоматична трансмисия, 75 kW електромотор и литиево-йонна батерия с капацитет 11,8 kWh (използваеми).
Новата модулна хибридна трансмисия (Modular Hybrid Transmission) интегрира електромотора директно в корпуса на 10-степенната автоматична скоростна кутия. Електронно управляван съединител активира или деактивира електромотора и бензиновия двигател в зависимост от избрания режим на шофиране – за максимална ефективност и оптимално подаване на въртящ момент.

Ford
До 697 Нм въртящ момент от комбинирания електромотор и бензиновия двигател EcoBoost е най-високият, постиган досега при серийно произвеждан Ranger – а максималната мощност от 281 к.с. е повече от тази на Ranger с 3,0-литров V6 турбодизелов двигател.
Системата e-4WD на Ranger PHEV може автоматично да разпределя въртящия момент от бензиновия, електрическия или хибридния двигател към четирите колела, за да се справя с предизвикателен терен или да отговаря на конкретни условия на шофиране. Това се подпомага от двустепенна раздатъчна кутия и блокируем заден диференциал. Водачът може да избира между режими Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts и Sand.