"Ягуар" показа новото поколение на XJ, което изненадва с радикалния спрямо предшественика си дизайн - безспорно опит за завоюване на нов тип клиенти.
Водещ на премиерата на модела бе самият Джей Лено, който освен един от най-популярните шоумени в света е и всеизвестен с автомобилните си пристрастия.
Дизайнът на новия модел всъщност не е нехарактерен за компанията. Просто новият XJ прилича на пораснал XF, при това с доста агресивни черти като за толкова висок клас автомобил.
Изненадващо е оформлението на задната част, акцентите в която от "Ягуар" показват за първи път.
От компанията уверяват, че освен поразителният дизайн, пътното поведение и модерните технологии също са без компромис.
Покривът е панорамен, от стъкло, а използваният в космическата индустрия алуминий прави новия XJ с най-малко 150 кг по-лек от конкурентите.
Двигателната гама включва 3-литров V6 дизелов двигател, както и 5-литров V8 бензинов - със или без принудително пълнене.
Вътрешният дизайн не отстъпва по привлекателност на външния. Кожата и дървените апликации са задължителни, но класическите материали хармонират чудесно с усещането за свръхмодерен интериор.
Само за пример: аудиоуредбата Bowers&Wilkins е 1200-ватова, а 8-инчовият чувствителен на допир дисплей изобразява едновременно две различни неща в зависимост от ъгъла на гледане.
Очаква се доставките на новия XJ да започнат в началото на 2010 г.