И зписа се доста за излизането на Porsche на борсата. Резултатът е, че в момента компанията е най-скъпата автомобилна марка в Европа, струва повече от Volkswagen.
В края на миналата седмица акциите на Porsche скочиха до 93 евро. Това направи пазарната капитализация на марката 85 млрд. евро. На Volkswagen тя е 77,8 млрд. евро, Mercedes е едва с 57,2 млрд. евро, докато BMW и Stellantis се оценяват съответно на 47,5 млрд. и 39,7 млрд. евро.
Тези цифри идват, след като десетилетия наред името на Porsche се свързваше само с един модел – 911, който се произведа от 1964 г. насам. Но през последните 20 години нещата се промениха съществено. През 1999 г. компанията успява да продаде 50 000 коли, миналата завършва с нас 300 000. Това е изключително малък брой, ако го сравняваме с около 700 000 коли месечно производство (в кризата) на Toyota. Но такова сравнение е абсолютно безпочвено.
Истината е, че няма друга марка в премиум луксозния клас, която да се е разраснала толкова бързо. Някой веднага може да посочи Tesla, но истината е, че двете марки нямат нищо общо, тъй като се целят в много по-различни клиенти, Porsche гледа само към най-платежоспособните.
Данни от JATO Dynamics показват, че средната цена на Porsche в Германия е средно със 114% по-висока от тази на Tesla. Разликата в Китай нараства до 316%, докато в САЩ тя е 24%.
Други биха посочили като конкуренти на Porsche някои други производители от Германия, но те също не са преки конкуренти на Porsche. Средната цена на дребно на продадените в Германия автомобили Porsche през първата половина на 2022 г. е 129 848 евро, сравнено с 68 862 евро за Mercedes-Benz. Това е 89% повече. Същата ценова разлика съществува в САЩ, в Китай тя е 81%.