Екстремният Radical SR1 е с променен двигател и задна перка

Фирмата започва да приема поръчки, но не казва каква е цената

Валентин Маринов,
Radical SR1

Radical Motorsport

Radical Motorsport представи променения SR1 във версията XXR. Това е първото голямо подобрение на базовия състезателен автомобил на фирмата от шест години.

Машината може да се похвали с преработени “тяло” и двигател. Не се посочва теглото.

Мощността идва от версията на петото поколение на 1,34-литровия четирицилиндров двигател на Radical Precision Engineering. Той произвежда 198,8 к.с. Електрическата система тежи 83 кг, което включва всмукателния колектор, алтернатор, стартер и корпус на камбаната.

Силовият агрегат се свързва с шестстепенна секвенциална предавателна кутия.

Radical Motorsport

Radical казва, че новият двигател загрява по-бързо и интервалът за смяна на маслото вече е на всеки десет часа, вместо на шест, както преди. Ревизираната конструкция на помпата за обезмасляване подпомага смазването.

Колата използва система Nik-link за окачването - с предни и задни носачи с различна дължина. Налице са сменяеми ролбари.

Обновената каросерия получава перка, която минава зад кокпита до крилото. Radical казва, че това решение е вдъхновено от състезателните ендуро автомобили.

Radical Motorsport

Клиентите могат да получат едно или две места. Инструменталният панел включва дисплей с индикатори за предавките и запис на данни.

Предлагат се няколко опции все пак. Enhanced Data Pack включва GPS, регистриране на състезания, наблюдение на спирачното налягане и сензори за управление. Изпускателният шумозаглушител позволява използването на SR1 в дните с ограничения на шума на пистите.

Radical започва да приема поръчки за SR1 XXR сега, но не казва каква е цената. Производството започва през лятото.

В края на 2022 г. Radical представи актуализирания SR3 XXR. Той е по-напред от SR1 XXR в гамата на марката.

Двигателят е 1,5-литров четирицилиндров с мощност 232 к.с. и може да работи с биогориво. Новата спирачна система е подобрено усещане на педала. Ревизираният стил на модела също придоби задна перка.

Radical надгради SR10 до XXR спецификация. Той получи стилови модификации с предни жалузи в допълнение към задната перка. Тук 2,3-литров двигател с турбокомпресор и четири цилиндъра дава воля на 425 к.с.

Radical Radical SR3 XXR Radical Motorsport Radical SR1 XXR