А мериканският автомобилен концерн „Дженерал мотърс“ изтегля в Северна Америка 8,4 млн. автомобила заради дефект.
Голямата сервизна акция засяга 7,6 млн. автомобила „Шевролет Малибу“, произведени между 1997 и 2005 г., и още: „Понтиак Гранд Ам“ (1999-2005 г.), „Шевролет Монте Карло“, „Шевролет Импала“ (2000-2005 г.), както и някои други модели.
Специалистите на концерна предполагат, че
заради неизправност в системата на запалване ключът може сам да се завърти.
Заради аналогичен проблем вече бяха изтеглени 616 хил. автомобила „Кадилак“, както и близо 200 хил. „Буик Рейниър“, „Шевролет Трейлблейзър“ и „Исузу Асендер“.
На автомобилостроителната компания са известни седем катастрофи с изтеглените автомобили, при които са загинали трима души, а осем са пострадали.
Представителите на „Дженерал мотърс“ посочват, че нямат убедителни доказателства причина за катастрофите да е дефектът, заради който се изтеглят сега автомобилите.
Те също така съобщават, че компанията е повишила прогнозата си за разходите, които са свързани с изтеглянето на автомобили тази година. Предишните очаквания бяха те да достигнат 700 млн. долара, а сега се очаква да са около 1,2 млрд. долара.
Общият брой на изтеглянията за тази година възлиза на над 28 млн., отбелязва Асошиейтед прес.
В началото на годината около компанията се разгоря скандал –
през февруари и март концернът изтегли 2,6 млн. автомобила заради дефект в системата за запалване, за който, както се изясни, в автомобилния гигант са знаели още през 2001 г.
Дефектът е водел до изгасване на двигателя в движение, което блокира спирачната система и изключва устройствата за безопасност. Този дефект е причинил смъртта на не по-малко от 13 души.