Думата на експерта: пътните инциденти стават основно заради човешки грешки

Бившият пилот Димитър Илиев става част от агенция „Безопасност на движението по пътищата“, предлага бързи мерки и промени

,
Министерски съвет Кирил Петков Димитър Илиев

, Министерски съвет

Димитър Илиев е вдясно от премиера Кирил Петков.

А втомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Димитър Илиев става част от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“, обяви премиерът Кирил Петков на среща по въпросите на безопасността на движението в Министерския съвет. Той не уточни каква ще е позицията му.

Най-много пътни инциденти стават от човешки грешки, заяви Илиев, който е съветник на Петков по темата.

Той подчерта, че по тази причина цялата учебна методология по подготовката на водачите трябва да бъде актуализирана, предвид идеята за обучение през целия живот, а не само в един отрязък от време преди придобиване на свидетелство за упавление.

Илиев добави, че са небелязани и други мерки. От днес започва засилен контрол за използване на колани на задната седалка на автомобила, както и използване на специални детски столчета, обяви той. Това са мерки, които веднага ще дадат резултати, вярва Илиев.

За пълна нетолерантност към наглите шофьори и към тези, които съзнателно се качват зад волана след употреба на алкохол, призова още бившият пилот. Той допълни, че лошите пътища в страната също са причина за множество инциденти.

Оттук нататък той не е просто съветник, който се обажда от време на време, за да каже за някакъв проблем. Очаквам проблемите, които той повдига да бъдат приоритизирани в най-голяма степен. Време е да променим цялата структура на това как се вършат нещата. Оттук нататък – прозрачни поръчки, достатъчно дълги срокове за гаранция, адекватно попълване на съществуващите дупки и изпълнението на ремонтите, както и нови магистрали, които да са на европейските пътища. Всичко това трябва да стане максимално бързо“, заяви премиерът.

Илиев определи безопасността на движението по пътищата като своя кауза.

Проблемите въобще не са само с пътищата, това е социален проблем. На първо място трябва да разглеждаме човешкия фактор. След това състоянието на пътищата, а после и състоянието на автомобилите- дали те са безопасни и отговарят на нормите. Имаме много проблеми за решаване, което може да стане само с общи усилия“, коментира ралишампионът от близкото минало.

Самият Кирил Петков отчете, че “пътищата ни са в ужасно състояние”. И припомни, че България е на едно от водещите места в Европа по брой жертви.

Този резултат е недопустим. Това, което до този момент сме го приемали за даденост, трябва да приключи“, каза премиерът.

Според Петков страната ни харчи много средства за пътна поддръжка, но без значителни резултати. Той посочи още, че много от основните ремонти по пътните артерии са били оформени юридически като пътна поддръжка, което не дава добри гаранции за качеството.

Пътната поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, колкото основен ремонт. Ако правим нашите пътища през т. нар. поддръжки, вместо основен ремонт, качеството е по-ниско. Тази практика трябва изцяло да се промени“, заяви министър-председателят.

България безопасност на движението Димитър Илиев мерки министърски съвет Кирил Петков агенция